کل 26539
7

راهنمای بهداشت محیط در مشاغل سنگبری ، سنگ تراشی ، کاشی سازی و کاشی فروشی ، فروشندگان مصنوعات سیمان

  • کد خبر : 5608
  • 09 دی 1395 - 0:00
راهنمای بهداشت محیط در مشاغل سنگبری ، سنگ تراشی ، کاشی سازی و کاشی فروشی ، فروشندگان مصنوعات سیمان

توضیحات :

در خصوص کارگاه ها و صنایع کوچک یک سری موارد کلی مد نظر است که بایستی رعایت گردد این موارد عبارت است از این که ساختمان کارگاه باید متناسب با وضع آب و هوای محل ساخته شده باشد و دیوارها و سقف کارگاه به گونه ای باشد که از نفوذ عوامل زیان آور از قبیل گرما، سرما، رطوبت، صدا و غیره به داخل کارگاه و بالعکس جلوگیری کند. کف کارگاه باید هموار، بدون حفره و شکاف بوده و لغزنده نباشد همچنین در صورت لزوم قابل شستشو بوده و شیب مناسب بطرف کفشوی داشته باشد. درکارگاه هایی که با مواد شیمیایی سروکار دارند و یا طبیعت کار طوری است که باعث آلودگی و روغنی شدن دیوارها می شود، دیوارها باید صاف و قابل شستشو باشد.

در کارگاه ها و صنایع کوچک باید به تناسب وسعت محل، نوع و دقت کار و همچنین شرایط اقلیمی به اندازه کافی درب و پنجره برای ورود نور و هوا موجود باشد همچنین باید توجه داشت شیشه درب و پنجره بدون شکستگی بوده و همیشه تمیز نگه داشته شود.

در این گونه ازمحیط های کار بایستی میزان عوامل زیان آور مانند صدا، ارتعاش، پرتوهای یونساز و غیر یونساز و میدان های الکترومغناطیس مطابق با استاندارد اعلام شده در کتاب”حدود تماس شغلی عوامل بیماری زای محیط کار” باشد. در این گونه محل های کار منابع روشنایی مصنوعی باید همواره سالم و تمیزبوده، هوای کارگاه ها بدون آلودگی شیمیایی باشد و سیستم تهویه مناسب قرار داده شود. وسایل سرمایشی و گرمایشی کارگاه باید ضمن استاندارد بودن، دما و رطوبت محیط کار را مطابق با استانداردهای تعریف شده تامین نماید.

لازم به ذکر است که کلیه کارگاه ها به تناسب کار و تولید خود باید دارای محل مناسب جهت انبار مواد اولیه و محصول نهایی باشند.

در این گونه محیط های کار بایستی موارد آموزشی نیز در نظر گرفته شود و کلیه کارفرمایان یا مدیران ارشد موظفند نسبت به آموزش افراد تحت پوشش خود در زمینه حفاظت فنی و بهداشت حرفه ای اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در مشاغل خرد یا کوچک علت اصلی جراحات عبارت است از: حمل کیسه ها-بسته ها و سایر وسایل و بارها، استفاده از تجهیزات و وسایل برش دهنده جعبه ها، افتادن، سقوط کردن و لغزیدن که بایستی موارد مربوط به حفاظت و ایمنی دراین خصوص رعایت گردد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

لطفا برای دانلود “راهنمای بهداشت محیط در مشاغل سنگبری ، سنگ تراشی ، کاشی سازی و کاشی فروشی ، فروشندگان مصنوعات سیمان” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.