کل 26563
0

افتتاح مرکز هوشمندسازی و تحلیل داده هلال احمر/ ورود ۹۰۰ خودروی امدادی جدید به چرخه امداد و نجات

  • کد خبر : 80327
  • 18 اردیبهشت 1403 - 20:05
افتتاح مرکز هوشمندسازی و تحلیل داده هلال احمر/ ورود ۹۰۰ خودروی امدادی جدید به چرخه امداد و نجات

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که مرکز هوشمندسازی و تحلیل داده جمعیت هلال احمر در هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در محل ساختمان صلح برگزار شد، گفت: روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به تک تک اعضای هلال احمر در کشورمان تبریک عرض می‌کنم و همچنین خسته نباشید ویژه عرض می‌کنم به خانواده این عزیزان که همواره در ماموریت‌های هلال احمر صبوری و همدلی داشتند.

وی با بیان اینکه در طول هفته هلال احمر برنامه‌ها و اقدامات متفاوت و مختلفی اجرا خواهد شد، گفت: یکی از اقدامات ما افتتاح مرکز هوشمندسازی و تحلیل داده است که در این هفته انجام می‌شود. این مرکز امکان رصد و پایش حوادث و نمامی اقدامات انجام شده در هلال احمر را دارد.

کولیوند گفت: در حوزه امداد و نجات نیز گرچه ما در سال گذشته ماموریت‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور داشتیم، اما ظرفیت انبارهای امدادی را ارتقا دادیم و خوشبحتانه این اقدام انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تامین ناوگان امداد و نجات در کشور نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ از ۲۴ بالگرد ما تعداد ۱۰ فروند فعال بود، امروز اما ۲۳ بالگرد ما فعال است گرچه بازهم به بالگرد نیاز داریم، همچنین ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات را از گمرک ترخیص کردیم که این خودروها به امید خدا وارد ناوگان خواهند شد. همچنین ۱۵۰۰ دستگاه دیگر را هم سفارش خواهیم داد که از آبان تا دی ماه آنها را تحویل خواهیم گرفت.

کولیوند ادامه داد: در سطح ملی و بین المللی تلاش کردیم جزو بهترین‌ها باشیم تعداد داوطلبان را به حدود ۳ میلیون نفر رساندیم که افراد جدید در حال آموزش هستند. همچنین در هفته هلال نیز نیروهای بیشتری را جذب خواهیم کرد. گروه‌های مختلفی را نیز در سازمان جوانان ایجاد کردیم، مانند گروه‌های سحر که در زلزله ترکیه و سوریه به خوبی درخشیدند و به عنوان یک الگوی موفق در فدراسیون شناخته شدند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز گفت: تیم‌های یاس نیز از دیگر گروه‌های ما در این بخش است برای ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار شغل ایجاد شده است. باشگاه باور را با کمک سازمان جوانان ایجاد کردیم که به همراه خانه های هلال به عنوان یک الگوی موفق به صلیب سرخ ارائه شده است. کانون دانش آموزی را از ۸ هزار به ۶۸ هزار کانون رساندیم و حدود ۲۰۰ هزار طلبه داوطلب داریم که در حال آموزش آنها هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تولید داروهای نوترکیب و تجهیزات پزشکی جدید از اقدامات ما در بخش تجهیزات پزشکی هلال بوده است. مراکز خارج از کشور را از نظر کیفیت کار توسعه دادیم و تلاش کردیم توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را نمایش دهیم. مرکز درمانی ما در تاجیکستان هفت سال تعطیل بود به زودی بازگشایی خواهد شد.

کولیوند درباره کمک به مردم غزه نیز گفت: بیش از ۱۰ هزار تن مواد غذایی و دارویی با کمک‌های مردم ایران برای مردم غزه جمع‌آوری شد. این اقدامات از سوی سازمان داوطلبان انجام شد. از نظر جمع‌آوری کمک‌ها همچنان اقدامات‌مان را برای غزه ادامه خواهیم داد وارتباط خودمان را با جمعیت هلال فلسطین حفظ کردیم. هرجا توان داشته باشیم تلاش می‌کنیم اقدامات‌مان را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در بحث آموزش و پژوهش اقدامات خوبی صورت گرفته است امسال هم برای هوشمندسازی فعالیت‌ها و توسعه مراکز توانبخشی و ارایه خدمات طب سنتی برنامه ریزی کردیم و برای اولین بار به حوزه داروهای گیاهی و طب سنتی نیز ورود کردیم.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد بودجه هلال احمر در سال‌جاری گفت: جا دارد از دولت و مجلس برای توجه به بودجه جمعیت هلال احمر تشکر کنم، بودجه امسال ما قابل قیاس با زمانی که در سال ۱۴۰۰ مسئولیت را برعهده گرفتم نیست و افزایش چشمگیری پیدا کرده است، اما با وجود تمام افزایش‌ها این رقم اصلا کفایت نمی‌کند و ما با موضوعات مختلفی مواجه هستیم. شما ببینید در همین سیل سیستان و بلوچستان در سال جاری، ما معادل ۳۰ درصد از کل بودجه‌مان در بحران را که برای یکسال در نظر گرفته بودیم، خرج کردیم. این بودجه اصلا کفاف ما را نمی‌دهد و بسیاری از اقدامات ما با کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: البته مجلس و دولت کمک کردند اما در یکی دو جا حق ما در بودجه ضایع شده که قول دادند تا ان‌شاءالله برای سال ۱۴۰۴ جبران کنند.

وی درباره اقدامات هلال احمر برای حج نیز گفت: ما در مدینه و مکه بیمارستان داریم و در مدینه دو درمانگاه داریم داروها ارسال شده است. نیروها نیز اعزام خواهند شد. در بعثه پزشکی حج جمهوری اسلامی ایران از بهترین ها است.از ابتدای صفر نیز عملیات ما درباره راهپیمایی اربعین برگزار خواهد شد. در ۲۸ صفر هم در مشهد برنامه‌هایی خواهیم داشت، برای تمام این ماموریت‌ها توان خود را افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=80327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.