کل 26444
1

کشته‎های زمین‎لرزه تایوان به ۸۳ نفر رسید

  • کد خبر : 17200
  • 24 بهمن 1394 - 9:03
یک هفته پس از وقوع زمین لرزه شدید تایوان، منابع رسمی این منطقه با اعلام افزایش شمار تلفات انسانی تعداد کشته شدگان این حادثه طبیعی را ۸۳ نفر اعلام کردند.

شهر «تاینان» بامداد روز شنبه گذشته (۱۷ بهمن ماه) شاهد وقوع زمین لرزه ای با قدرت ۶.۴ ریشتر بود که بر اثر آن صدها تن نیز زخمی شده اند. 

تاینان با جمعیت ۱.۹ میلیون نفر، قدیمی ترین شهر تایوان است. 

بیشترین تلفات انسانی این زمین لرزه مربوط به تخریب یک ساختمان ۱۷ طبقه بود که ۹۲ خانوار با حدود ۲۵۶ نفر جمعیت را را در آستانه سال نو چینی در خود جای داده بود. 

براساس گزارش مسئولان امداد نجات تایوان، جسد ۲ تن دیگر از کشته شدگان دیروز – جمعه – از میان آوارها پیدا شد تا تعداد تلفات انسانی این زمین لرزه به ۸۳ نفر برسد. 

تیم امداد و نجات منطقه تایوان از همان ابتدای وقوع این حادثه ابتدا تلاش کرد تا با استفاده از ماشین آلات سنگین عملیات نجات را با سرعت پیش ببرد اما برای کاستن از آمار تلفات و نجات بیشتر افراد این تصمیم به حالت تعلیق درآمد. 

تاکنون بالغ بر ۲۵۰ نفر از زیر آوارها نجات یافته اند.  

مقام های سازمان واکنش اضطراری تایوان اعلام کردند که به تلاش خود برای پیدا کردن اجساد احتمالی این حادثه ادامه خواهند داد. 

پس از این زمین لرزه که در نقاط مختلف تایوان احساس شد ۴۰ پس لرزه به ثبت رسیدکه بزرگترین آنها ۴ ریشتر گزارش شده است. 

تایوان پیش از این نیز شاهد وقوع یک زمین لرزه بزرگ بود و زلزله ویرانگر ۷.۲ ریشتری سپتامبر سال ۱۹۹۹ در بخش مرکزی «نانتو» بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کشته برجا گذاشت و ۵۰ هزار ساختمان را تخریب یا به آنها خسارت وارد کرد. 

زمین لرزه ۶.۳ ریشتری در ماه ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد ۹۳) در مرکز تایوان نیز چهار کشته بر جای گذاشت و موجب رانش گسترده زمین در اکثر نقاط آن شد. 

این منطقه در آخرین روزهای فروردین ماه سالجاری هم شاهد وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۶.۴ ریشتر بود که این حادثه طبیعی خسارتی در پی نداشت.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.