کل 26570
1

🎥 ویدئو/ نجات زن ۹۰ ساله ژاپنی ۵ روز پس از زلزله

  • کد خبر : 76499
  • 19 دی 1402 - 13:06
🎥 ویدئو/ نجات زن ۹۰ ساله ژاپنی ۵ روز پس از زلزله

یک پیرزن ۹۰ ساله ژاپنی پس از گذشت ۵ روز از زلزله فاجعه بار ژاپن زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه آلرت تودی، پس از وقوع زلزله فاجعه بار ژاپن، موارد قابل توجهی از زنده ماندن افراد در زیر آوار ناشی از زلزله گزارش شد.

در شهر سوزو واقع در استان ایشیکاوا یک پیرزن ۹۰ ساله به طور معجزه آسا از زیر آوار خانه اش سالم بیرون کشیده شد. امدادگران این زن را ۱۲۴ ساعت پس از زلزله قدرتمند ۷.۶ ریشتری زنده از زیر آوار‌ها بیرون آوردند.

براثر زلزله شدید در ژاپن دستکم ۱۲۶ نفر کشته شدند و خسارات زیادی به مناطق مسکونی وارد شد. همچنین در برخی مناطق زلزله باعث رانش زمین شد. زن سالخورده که پس از وقوع زلزله به مدت ۵ روز زنده زیر آوار قرار داشت به چراغ امیدی برای امدادگران تبدیل شد. وی در این مدت برای زنده ماندن تقلا می‌کرد و در نهایت نجات یافت. در کشوری که به دلیل وقوع زلزله گرفتار غم و ماتم شده نور چراغ نصب شده روی کلاه امدادگران هنگام برداشتن آوار می‌تواند نقطه امیدی برای افراد زیر آوار باشد. اقدامات آن‌ها موجب شد تا تماشاگران از تلاش خستگی ناپذیر امدادگران متاثر شوند.

زنده ماندن در چنین شرایطی آن هم بیش از ۷۲ ساعت واقعاً یکی از رویداد‌های نادر محسوب می‌شود. در چنین شرایطی وقتی زن سالخورده‌ای نجات می‌یابد، نجات او خارق العاده‌تر می‌شود. سربازان، آتش نشانان و داوطلبان امداد رسانی با تلاش‌های متعهدانه خود تلاش کردند تا با تمام توانشان به زلزله زده‌ها امداد رسانی کنند. اقدامات آن‌ها نشان دهنده انعطاف پذیری روح انسان در برابر شرایط سخت و فاجعه بار است. زلزله ۷.۶ ریشتری اول ژانویه در مرکز ژاپن موجب شد شوکی در سراسر این کشور ایجاد شود. این لرزه‌ها سبب شد هشدار سونامی تا شرق روسیه نیز اعلام شود. هزاران نفر از مردم ساکن مناطق ساحلی به دلیل وقوع هشدار سونامی مجبور به ترک خانه هایشان شدند. پس از وقوع زلزله بسیاری از ساختمان‌ها و جاده‌ها فرو ریخته و برخی از مکان‌ها هم درگیر آتش سوزی شد.

تاکنون تعداد کشته‌های ناشی از زلزله ۱۲۶ نفر اعلام شده که آخرین مورد آن مربوط به یک پسر بچه ۵ ساله است که وضعیت جسمانی اش ناگهان بدتر شده و در نهایت این کودک روز جمعه جان باخت. در میان انتشار آمار‌های غم انگیز از تلفات ناشی از زلزله، نجات زن سالخورده بار دیگر امید را در دل مردم ژاپن زنده کرد. امدادگران عصر شنبه این زن را از زیر آوار خانه دوطبقه اش در شهر سوزو بیرون کشیدند. آن‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدن این زن با احتیاط و کمک تجهیزات حفاری از فضای باریک بین طبقه اول و دوم ساختمان بیرون آوردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=76499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.