کل 26444
1
نماینده مردم درود و ازنا :

نرخ بیکاری در لرستان بالاست/ چرا فولاد خرم آباد و نساجی بروجرد دچار رکود شده‌اند؟!

  • کد خبر : 41834
  • 04 فروردین 1400 - 21:22
نرخ بیکاری در لرستان بالاست/ چرا فولاد خرم آباد و نساجی بروجرد دچار رکود شده‌اند؟!

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایلنا ، حسین گودرزی گفت: لرستان از حیث زیرساخت‌ها آخرین استان کشور است و این مهمترین دلیل افزایش بیکاری در این استان است.

حسین گودرزی (نماینده مردم درود و ازنا در مجلس یازدهم)  ، در خصوص وضعیت اشتغال در لرستان گفت: وضعیت بد اشتغال در لرستان به عوامل متعددی بازمی‌گردد. بنابر آمارهای مقالات علمی پژوهشی که امسال منتشر شده است، لرستان از حیث زیرساخت‌ها آخرین استان کشور است و این مهمترین دلیل افزایش بیکاری در این استان است. وقتی زیرساخت‌ها نباشند اشتغال زایی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در لرستان انجام نگرفته است. عمده‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی معادن، صنایع غذایی و پوشاک است؛ یعنی صنایع دستِ چندم و سبک، بنابراین اشتغال زایی تا حد زیادی تحت تاثیر نوع سرمایه‌گذاری است. صنایع مادر در لرستان پا نگرفته و سرمایه‌گذران استقبال زیادی برای حضور در لرستان نکردند. همچنین فرهنگسازی نیز در راستای جذب سرمایه‌گذار صورت نگرفته است.

نماینده درود و ازنا در مجلس یازدهم  اظهار کرد: بخشی از این مشکلات به دگرگونی‌های اجتماعی و فرهنگی بازمی‌گردد؛ یعنی جابه‌جایی از روستا و عشیره به شهر باعث شده که لرستان بیشتر درحالِ تغییر و تحول باشد تا یک جامعه مستعد و مهیا برای کار و سرمایه‌گذاری.

گودرزی با بیان اینکه لرستان تحت تأثیر جنگ قرار گرفته است، گفت: بعد از جنگ، دولت در این مناطق سرمایه گذاری خاصی نکرد و به نوعی این استان عقب افتاد و با دیگر مناطق کشور فاصله گرفت. با اینکه لرستان از نظر مزیتها و برخورداری از فرصت‌ها، از بهترین استان‌های ایران است، اما کار عملی چندانی انجام نشده، برنامه‌ریزی و مطالعه‌ی فرصتها صورت نگرفته  که مدیران منطقه بتوانند مطابق با آن کار کنند.

وی ادامه داد: نکته ی بعدی نگاه طایفه‌ای در مدیریت‌هاست؛ یعنی نگاه تخصصی و شایسته سالاری وجود ندارد و بیشتر نگاه طایفه‌ای و منطقه‌ای و بخشی حاکم است و این موضوع باعث شده است مدیریت مبتنی بر برنامه‌ریزی کمتر حاکم باشد.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

نمایندگان چه کرده‌اند؟

نماینده درود و ازنا در خصوص اقدام نمایندگان این استان برای حل مشکل بیکاری در لرستان گفت: قرارگرفتنِ نمایندگان در کنار یکدیگر مهم‌ترین فرصت است. نگاه آنها بیشتر باید ملی و استانی باشد تا شهرستانی و حوزه انتخابیه محور. لرستان نُه نماینده  در مجلس یازدهم دارد؛ اگر اینها کنار هم قرار بگیرند و ظرفیت‌های استان را بشناسند  و پیگیری کنند، در کار خود موفق‌تر خواهند شد.

او با بیان اینکه همه مشغول کار هستیم، اظهار کرد: در سطح مجمع نمایندگان کارهای خوبی در حال انجام است. مجموعه‌ی منضبط و هماهنگی در استان شکل گرفته است و بین قوای سه گانه در این استان هماهنگی وجود دارد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس یازدهم گفت: ما برای حل مشکل اشتغال جلساتی داشته‌ایم و پیگری‌هایی کردیم؛ معمولا رئیس مجمع نمایندگان هر دوره، جمع‌بندیِ مجمع را دنبال می‌کند و خودمان هم جلساتی با مسئولین دولتی و سازمان برنامه داشتیم.

وی افزود: در گام اول به دنبالِ گره‌گشایی از صنایع راکد هستیم، صنایعی که با ظرفیت کم در حال کار کردن هستند؛ به طور مثال صنعت فولاد و ذوب آهن در ازنا و صنایع عظیم غذایی گهر در درود که همه راکد هستند، همچنین  فولاد در خرم‌آباد و نساجی در بروجرد و دیگر صنایع که قبلا کار می‌کردند و الآن به نوعی دچار رکود و کم ظرفیتی شدند. ما  به دنبال این هستیم که با کار جمعی و هماهنگی، این مسائل را پیگیری کنیم.

گودرزی در پایان گفت: لرستان در زمینه‌ی کشاورزی، معدن، دام و آبزیان مستعد است. امیدوارم با جذب سرمایه‌گذارن و شناسایی مزیت‌های منطقه بتوانیم تحولی ایجاد کنیم. ما صنایع راکد استان را شناسایی کردیم و به صورت جمعی آن را دنبال می‌کنیم، البته کار جمعی نیاز به تمرین و ممارست دارد ولی تلاش‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=41834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.