کل 26540
5

ضوابط چگونگی واگذاری مدیریت اجرایی پسماندها به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه گذاری در امور مدیریت پسماندها

  • کد خبر : 68688
  • 23 خرداد 1402 - 2:37
ضوابط چگونگی واگذاری مدیریت اجرایی پسماندها به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه گذاری در امور مدیریت پسماندها

توضیحات :

شورایعالی حفاظت محیط زیست در جلسه روز دوشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۶ ، به استناد ماده ۳ آیین نامه اجرای قانون مدیریت پسماندها مصوب۱۳۸۴ هیات وزیران ضوابط چگونگی واگذاری مدیریت اجرایی پسماندها به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه گذاری در امور مدیریت پسماندها را به شرح زیر تصویب نمود.

امروزه یکی از مشکلات بسیار جدی محیط زیست کشور مساله «عدم مدیریت صحیح انواع پسماندهای شهری، خانگی، صنعتی، بیمارستانی و خطرناک می باشد و به عنوان یکی از چالشهای مهم محیط زیستی کشور» بوده که علاوه برایجاد آلودگیهای زیست محیطی تاثیر منفی بر کیفیت و کمیت منابع زیستی (آب، خاک و هوا) داشته است و در بسیاری از موارد با تنش های اجتماعی منطقه ای همراه بوده که در صورت عدم توجه به این مسئله و عدم چاره اندیشی سریع ضمن “بروز بحران های زیست محیطی، امکان تهدید سلامت و امنیت ملی” را دارا می باشد.

براساس آخرین آمارهای موجود در کشور ، حدود ۳۵ میلیون تن در سال پسماند صنعتی، ۸ میلیون تن پسماند صـنعتی ویـژه ، قریـب بـه ۱۵۰ هزار تن در سال پسماند عفونی و حدود ۱۷۰ میلیون تن در سال پسماند کشاورزی که بجز پسماندهای عفونی و ویژه بخش اعظمـی از سـایر پسماندهای صنعتی و سایر قابل بازیافت و استفاده مجدد است. ایران نسبت به بسیاری از کشورهای در حال توسعه درصد بازیافت کمی (کمتـر از %۵ درصد) را به خود اختصاص داده است این درحالیست که میانگین بازیافت مواد در بعضی از کشور های توسعه یافتـه حـدود ۶۱ درصـد می باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “ضوابط چگونگی واگذاری مدیریت اجرایی پسماندها به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه گذاری در امور مدیریت پسماندها” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=68688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.