کل 26539
5

راهنمای کنترل مواجهه با آفت کش ها

  • کد خبر : 5612
  • 08 دی 1395 - 0:00
راهنمای کنترل مواجهه با آفت کش ها

توضیحات :

تقابل بین آفت ها و انسان، گیاهان یا حیوانات سبب ایجاد مشکلات متعددی از جمله رقابت برای آب غذا، آسیب به گیاهان، اموال یا حیوانات، انتشار بیماری ها و ایجاد مزاحمت برای انسان می‌گردد. آفت کش ها ترکیبات شیمیایی هستند که برای آسیب رساندن به آفت‌ هدف طراحی شده اند و به طور آگاهانه در محیط استفاده می شوند تا با کمک آنها بتوان حشرات، باکتری ها، علف های هرز، جوندگان و آفت های دیگر را کنترل نمود.

آفت کش ها مواد شیمیایی هستند که برای کنترل آفت های مختلف از طریق ایجاد اثرات مخرب بر آنها طراحی شده اند، اما این مواد ممکن است به طور ناخواسته اثرات مخربی بر انسان و محیط زیست هم داشته باشند. کارگران در برخی مشاغل در تماس با مقادیر بالایی از آفت کش هستند که سبب می شود سلامتی آنها در خطر باشد در این خصوص می توان کارگران شاغل در کارخانجات تولید و فرمول بندی، آماده سازی، بسته بندی، حمل و نقل، انبار داری، مخلوط کردن و کاربرد آفت کش ها را نام برد. علوه بر مواجهه شغلی، بسیاری از افراد جامعه نیز ممکن است تحت تأثیر عوارض زیان آور ناشی از مصرف آفت کش ها به ویژه برای کنترل آفات خانگی قرار گیرند.

پیشگیری از مسمومیت های ناشی از آفت کش ها یک راه مطمئن تر نسبت به تکیه بر روشهای درمان مسمومیت است. لذا باید توجه شود که در هنگام استفاده از آفت کش ها به دستورالعمل ها اقدامات احتیاطی قید شده در برچسب آن عمل شود. کنترل مواجهه شغلی و غیر شغلی با آفت کش ها باید بصورت یکپارچه و تلفیقی باشد و اتکاء بر یک روش کنترل صرف در برخی از مواقع ممکن است حفاظت الزم را تأمین نکند. در ضمن افراد شاغل با آفت کش ها (صنعتی، کشاورزی و)…   باید بطور منظم و هدفمند تحت پایش بیولوژیک جهت بررسی میزان مواجهه و اثرگذاری آفات بر سیستم بیولوژیکی قرار گیرند. در قدم آخر نیز باید امکانات، تجهیزات و تمهیدات لازم برای درمان مسمومیت های ناشی از آفت کش ها در هرگونه مواجهه یا کاربری، فراهم گردد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

لطفا برای دانلود “راهنمای کنترل مواجهه با آفت کش ها” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.