کل 26536
4

راهنمای بازرسی تولیدکنندگان، واردکنندگان،توزیع کنندگان و فروشگاه های آفت کش ها

  • کد خبر : 70509
  • 20 مرداد 1402 - 19:39
راهنمای بازرسی تولیدکنندگان، واردکنندگان،توزیع کنندگان و فروشگاه های آفت کش ها

توضیحات :

در دهه های اخیر، کشورها در تمام قاره ها و در تمام مراحل توسعه، قوانین و مقررات مربوط به آفت کش ها را برای محافظت از سلامت انسان و محیط زیست، و در عین حال حصول اطمینان از در دسترس بودن این محصولات برای تولید مواد غذایی و بهداشت عمومی، تصویب کرده اند. اطمینان از رعایت این قوانین و مقررات می تواند دشوار باشد و موارد نقض قوانین در بسیاری از کشورها رایج است. این یک مشکل جدی است. همانطور که در راهنماهای سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) در مورد تطابق و اعمال اجرای برنامه نظارتی آفت کش ها ذکر شده است :

حتی بهترین و جامع ترین سیستم های نظارتی نمی توانند هدف خود را به دست آورند مگر اینکه تطابق واقعی و معنی دار با الزامات آنها وجود داشته باشد. تکیه صرف بر ملزومات مکتوب می تواند احساس کاذب امنیتی ایجاد کند.

راهنمای فائو همچنین اشاره دارد که:

تطابق نیاز به صلاحیت و تخصص داشته و هزینه هایی را دربر خواهد داشت، و تنها درصورتی تحقق می یابد که نهادهای مورد نظارت، تمایل و حتی تعهد برای سرمایه گذاری در منابع داشته و تلاش های لازم را برای تطابق عمل نمایند. این امر تقریباًهمیشه به مشارکت دولت و به ایجاد برنامه های دولتی برای اجرای برنامه نظارتی احتیاج دارد. دولت ها با چالش های قابل توجهی در یافتن راه های موفقیت آمیز برای ایجاد انگیزه در تطابق روبرو هستند، و به طور کلی مجبورند با استفاده از ابزارهای گوناگون و در طی یک دوره زمانی، رویکردی برای تطابق و اجرای برنامه نظارتی ایجاد کنند. هیچ فرمول واحد موثری برای دست یابی به تطابق وجود ندارد و فقط آزمایش، ارزیابی و بازخورد، و توجه به اینکه در هر شرایط خاص چه عواملی موثرتر است، باید مدنظر قرارگیرد. شروع کار با برنامه های اجرایی می تواند یک کار دلسرد کننده باشد، و مهم آن است که در نظر بگیریم که اجرای برخی موارد بهتر از عدم اجرای آن است و هر دولتی باید از جایی شروع کند و از ساختارها و ابزارهای موجود استفاده نماید.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “راهنمای بازرسی تولیدکنندگان، واردکنندگان،توزیع کنندگان و فروشگاه های آفت کش ها” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.