کل 26537
4

راهنمای سلامت کار در کلینیک ها و مطب ها در دوران پاندمی کرونا

  • کد خبر : 57609
  • 23 مرداد 1401 - 14:41
راهنمای سلامت کار در کلینیک ها و مطب ها در دوران پاندمی کرونا

توضیحات :

مجله علمی پژوهشی سلامت کار ایران

 

دوره ۱۷ – ویژه نامه کووید-۱۹ – سال ۱۳۹۹

 

نویسندگان : طاهر چراغی ، عبدالرضا مدقالچی ، الهه مرادخانی ، فرشته طاهری

 

چکیده :

زمینه و هدف: بیماری نوپدید و فوق العاده مسری کووید- ۱۹ سلامت جامعه بشری را با چالش بزرگی روبرو کرده است. پزشکان و پرسنل پزشکی در خط مقدم مبارزه با ویروس و آلوده شدن به ویروس هستند. تلاش های زیادی که در چند ماه گذشته صورت گرفته عمدتا در جهت شناسایی ویروس و آزمایش داروهای مختلف در محیط های بیمارستانی بوده و کمتر به مراکز پزشکی سرپایی مثل مطب ها و کلینیک ها پرداخته شده است.  هدف از این مطالعه جستجو،  جمع آوری، و سازماندهی مطالب مرتبط با چگونگی طبابت سالم در مطب ها و کلینیک ها در دوران پاندمی کرونا برای پرسنل پزشکی می باشد.

روش بررسی: در این مطالعه، با استفاده کلمات کلیدی مطالب مربوطه  در سایتهای مختلف گردآوری و سازمان داده شده، تا در مراحل مختلف تماس بیمار با کلینیک به صورت قدم به قدم راهنمای عمل پرسنل پزشکی قرارگیرد.

یافته ها:   یافته های این مطالعه شامل: روش شناسایی بیماران پرخطر از کم خطر، دانش لازم برای طبقه بندی بیماران، راهکارهای طبابت سالم در مراحل مختلف مراجعه بیماران به مطب ها و کلینیک ها از مرحله  قبل از مراجعه حضوری بیمار تا آداب سوار شدن به آسانسور، غربالگری در محل ورود، بایدها و نبایدهای حضور در اتاق انتظار، آداب سرفه کردن و عطسه  کردن، چگونگی معاینه کردن بیماران، پایش بیماران بعد از ترک کلینیک ، عدم استفاده از دستگاههای نبولایزر در کلینیک ها و مطب ها، ترتیب پوشیدن و درآوردن وسایل حفاظت شخصی،  پایش سلامت پرسنل پزشکی از نظر بیماری کووید-۱۹ ، زمان دور ماندن از محیط کار، و معیارهای بازگشت به کارمی باشد .

نتیجه‌گیری: اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از این است که با دانش تقسیم بندی بیماران بر اساس بیماران پر خطر و کم خطر می توان اکثریت مبتلایان به این ویروس که نوع خفیف بیماری را دارند با استفاده از تله‌مدیسن در قرنطینه خانگی اداره کرد. این اکثریت نباید در دوران بیماری در سطح جامعه پخش شوند یا به تمام مطب‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های سطح شهر مراجعه نمایند؛ زیرا پرسنل پزشکی و سایر بیماران را مبتلا می‌کنند. این بیماران بهتر است به مراکز خاص این بیماری که آمادگی برخورد با این بیماری را دارند مراجعه نمایند.

 

واژه‌های کلیدی : کووید-۱۹ ، ویروس کرونا ، پرسنل پزشکی ، پیشگیری

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

لطفا برای دانلود مقاله ” راهنمای سلامت کار در کلینیک ها و مطب ها در دوران پاندمی کرونا ” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=57609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.