کل 26538
5

نقشه راه توصیه شده سازمان جهانی بهداشت برای بهبود و اطمینان از تهویه مناسب هوای داخل در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹

  • کد خبر : 70513
  • 20 مرداد 1402 - 19:52
نقشه راه توصیه شده سازمان جهانی بهداشت برای بهبود و اطمینان از تهویه مناسب هوای داخل در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹

توضیحات :

خطر ابتلا به COVID-19 در اماکن شلوغ و دارای تهویه ناکافی که در آنجا افراد مدت طولانی تری و در فواصل نزدیک هم هستند افزایش می یابد. در حقیقت در چنین محیط هایی ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ به راحتی از طریق قطرات و آئروســل ها منتشــر و منتقل می گردد و لذا انجام اقدامات پیشــگیرانه بســیار حائز اهمیت اســت. آگاهی از وضــعیت تهویه ســاختمان و کنترل آن می تواند ســبب بهبود کیفیت هوایی که استنشاق می کنیم شود و همچنین خطر نا شی از انتقال بیماری های مرتبط با آن نظیر ویروس عامل کووید-۱۹ را کاهش دهد.

راهنمای حاضر توسط اعضای کارگروه بین المللی سازمان جهانی بهداشت (WHO) تحت عنوان پنل مشورتی محیط زیست و کنترل مهندسی (ECAP) کووید-۱۹ پس از بررسی مقالات منتشر شده و همچنین ارزیابی شواهد دیگر نظیر راهنماهای بین المللی در خصوص تهویه تهیه و تدوین شده است.

در حقیقت سند حاضر نحوه ی بهبود تهویه در محیط های داخل را ارائه کرده است. در این راهنما انواع سیستم های تهویه اعم از طبیعی یا مکانیکی برای سه بخش۱) مراکز ارائه خدمات بهداشتی ــــ درمانی، ۲) محیط های غیر مسکونی و ۳) محیط های مسکونی تشریح شده است. بنابراین گروه های هدف مدنظر در این سند عبارتند از: متولیان مراکز بهداشتی ــــ درمانی، مدیران مراکز غیر مسکونی (نظیر مدارس، ادارات، مساجد و …) و عموم افراد جامعه که در محیط های داخل خود را به علت کووید-۱۹ قرنطینه کرده اند.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “نقشه راه توصیه شده سازمان جهانی بهداشت برای بهبود و اطمینان از تهویه مناسب هوای داخل در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.