کل 26539
5

دستورالعمل مدیریت زیست محیطی فضولات دامی مایع و جامد (پسماند) در گاوداری های صنعتی و مجتمع های دامپروری

  • کد خبر : 68691
  • 23 خرداد 1402 - 2:48
دستورالعمل مدیریت زیست محیطی فضولات دامی مایع و جامد (پسماند) در گاوداری های صنعتی و مجتمع های دامپروری

توضیحات :

فصل اول : کلیات

ماده ۱-  هدف

هدف از دستورالعمل مدیریت زیست محیطی فضولات دامی مایع و جامد (پسماند) در گاوداری های صنعتی و مجتمع های دامپروری، حل معضلات زیست محیطی صنعت گاوداری کشور و ایجاد وحدت رویه در استان ها، جهت کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد واحدهای گاوداری صنعتی و مجتمع های دامپروری، در راستای اجرای ماده ۲۱ ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای کشاورزی میباشد.

ماده ۳ – تعاریف واژه ها و اصطلاحات

واژه ها و اصطلاحات به کار رفته در این دستورالعمل دارای مفاهیم و معانی زیر می باشند:

۱-۲ – گاوداری (گاوداری صنعتی): به واحدهایی که مبادرت به نگهداری و پرورش گاو داشتی(شیری) و یا گاو پرواری(گوشتی) به شیوه صنعتی (با ظرفیت حداقل ۵۰ راس مولد) بصورت انفرادی و یا در قالب مجتمع دامداری می نمایند، اطلاق میشود.

۲-۲ – مجتمع دامپروری: مکانی که در آنجا تعدادی دامداری با یک نوع دام با شیوه بهره برداری واحد، توسط یک شرکت یا یک تعاونی متشکل از چندین دامدار و در واحدهای مجزا که در صورت نیاز به همراه یک یا چند کارخانه و خدمات مورد نیاز فنی و رفاهی که در پرورش و تولید فرآورده های دامی فعالیت دارند حمایت شده و با یک مدیریت واحد اداره میشوند را مجتمع دامپروری گویند.

۳-۲ – فضولات(فضولات دامی): به مواد جامد و یا مایع دفع شده توسط دام(که مطابق قانون مدیریت پسماند به عنوان پسماندهای عادی کشاورزی محسوب می شوند)، اطلاق می شود.

۴-۲ – سالم سازی(بی خطرسازی): بکارگیری روش های مناسب و متناسب در گاوداری ها به منظور کاهش مخاطرات فضولات تولیدی تا حد دستیابی به حدود مجاز شاخص های ملاک عمل در این دستورالعمل.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “دستورالعمل مدیریت زیست محیطی فضولات دامی مایع و جامد (پسماند) در گاوداری های صنعتی و مجتمع های دامپروری” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=68691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.