کل 26537
5

دستورالعمل ارزیابی فنی و ضوابط زیست محیطی محل های دفن پسماندهای عادی و ویژه

  • کد خبر : 68696
  • 23 خرداد 1402 - 3:08
دستورالعمل ارزیابی فنی و ضوابط زیست محیطی محل های دفن پسماندهای عادی و ویژه

توضیحات :

۱ – کلیات

۱-۱- هدف و دامنه کاربرد

أ) هدف از تدوین این دستورالعمل، تعیین حداقل الزامات ملی و معیارهای محیط زیستی برای کلیه ی محل های دفن پسماند عادی و ویژه مطابق ماده ۲۳ آئین نامه ی اجرایی قانون مدیریت پسماند است. تأمین الزامات این دستورالعمل، تضمین کننده ی حفاظت از سلامت انسان ها و محیط زیست است.

ب) این معیارها برای مالکان و بهره برداران تأسیسات جدید دفن پسماند عادی و ویژه، تأسیسات موجود دفن پسماند عادی و ویژه، و گسترش های جانبی محل های دفن قابل اعمال است، مگر اینکه به صورتی دیگر در این دستورالعمل عنوان شده باشد.

ج) معیارهای ذکرشده در این دستورالعمل به محل های دفن عادی موجود که پس از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل پسماندی دریافت نمی کنند، اعمال نمیشود.

د) محل های دفن عادی موجود یا گسترش های جانبی آنها، در صورتی که ۱) دارای ورودی پسماند برابر یا کمتر از ۱۰۰ تن در روز باشند، و ۲) دریافت پسماند در آنها کمتر از ۳۰ ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل پایان می یابد، از شمول الزامات این دستورالعمل به استثنای اجرای پوشش نهایی مطابق بند ۱۱-۴ معاف هستند.

ه) محل های دفن عادی موجود یا گسترش های جانبی آنها، در صورتی که ۱) دارای ورودی پسماند برابر یا کمتر از ۲۰ تن در روز باشند، و ۲) در منطقه ای با بارش برابر یا کمتر از ۵۰۰ میلیمتر در سال واقع شده باشند، مادامی که شواهدی مبنی بر آلودگی آبهای زیرزمینی در اثر فعالیت محل دفن وجود نداشته باشد، از شمول الزامات بخش ۴- این دستورالعمل معاف هستند.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “دستورالعمل ارزیابی فنی و ضوابط زیست محیطی محل های دفن پسماندهای عادی و ویژه” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=68696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.