کل 26902
1

شایع ترین علت مرگ ایرانیان بیماری های قلبی است

  • کد خبر : 12411
  • 07 اسفند 1394 - 23:00

به گزارش دبیرخانه پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران،دکتر بابک شریف کاشانی ظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی از شایع ترین علت های مرگ و میر در ایران است و نارسایی قلب در صدر فهرست بیماری های قلبی قرار دارد. 

وی افزود: به همین دلیل در پنجمین دوره از کنگره بین المللی نارسایی قلبی ایران به مسائلی از جمله مشکلات قلبی و عروقی که منجر به نارسایی قلبی می شود، داروهایی که به تازگی وارد بازار شده اند، روش های جدید درمانی، یافته های جدید در حوزه پیوند، پرستاری قلب و غیره پرداخته خواهد شد و پزشکان داخلی فرصت مناسبی را برای تبادل اطلاعات با پزشکان خارجی به دست می آورند. 

شریف کاشانی یادآور شد: پنجمین دوره از کنگره در قیاس با دوره های گذشته دارای مطالبی با وسعت و عمق بیشتر خواهد بود و پزشکان ایرانی در حوزه قلب و عروق اقدامات ارزشمندی انجام داده اند که می توانند به پزشکان خارجی معرفی کنند.

براساس پیش بینی های سازمان جهانی بهداشت، بیماری های قلبی و عروقی به عنوان مهم ترین علت مرگ و میر در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ است و این در حالی است که آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد بیش از ۴۰ درصد مرگ و میرها در ایران ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است. 

پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی شهید بهشتی برگزار می شود. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.