کل 26545
4

تعیین محدوده مواجهه ایمن بهداشتی برای مواد شیمیایی فاقد استاندارد تماس شغلی

  • کد خبر : 66090
  • 13 فروردین 1402 - 15:34
تعیین محدوده مواجهه ایمن بهداشتی برای مواد شیمیایی فاقد استاندارد تماس شغلی

توضیحات :

تعیین محدوده مواجهه ایمن بهداشتی برای مواد شیمیایی فاقد استاندارد تماس شغلی

 

تولید و مصرف روزافزون مواد شیمیایی در فرایندهای صنعتی و تحقیقاتی عامل بالقوه ای برای مواجهه های شغلی کارکنان است که میتواند سلامت شاغلین را در شرایط نامناسب انجام فعالیت های کاری تحت تاثیر قرار دهد. از آنجاییکه نیروی متخصص کارآمد بعنوان سرمایه اصلی مراکز صنعتی در کشورهای پیشرفته جهان محسوب میشود، استفاده از روش ارزشیابی ریسک بهداشتی بر مبنای حد آستانه تماس شغلی (OEL) برای بررسی وضعیت سلامت کارکنان و انجام اقدامات کنترلی در محیط کار توصیه می شود. از همین رو و بر اساس گزارش سازمان جهانی کار (ILO)، متخصصین بهداشت حرفه ای و سم شناسی در بسیاری از سازمان های دولتی و غیر دولتی در خصوص تعیین OEL برای مواجهه ایمن با عوامل شیمیایی محیط اقداماتی را انجام داده اند.

تدوین OEL از سوی اکثر سازمان ها بر اساس منطق علمی و یافته های تحقیقاتی انجام می شود. با این وجود سازمان های تدوین کننده OEL مانند سازمان مشاوران دولتی بهداشت صنعتی آمریکا (ACGIH) تأکید دارند که OEL ها نمیتوانند تعیین کننده حد و مرز سلامت و بیماری در کارکنان مواجهه یافته باشند. از همین رو برای حصول به اطمینان بیشتر توصیه میشود که میزان مواجهه های شغلی کارکنان به مقادیری به مراتب کمتر از حدود اعلام شده OEL کاهش یابد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>
لطفا برای دانلود “تعیین محدوده مواجهه ایمن بهداشتی برای مواد شیمیایی فاقد استاندارد تماس شغلی” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=66090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.