به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، در اغلب مواردی که در پی وقوع حادثه و بحران با نیروهای امدادی تماس میگیریم، تحت تاثیر اضطراب بسیار زیادی قرار داریم و همین موضوع ممکن است موجب شود که اطلاعات کافی را در اختیار دستگاههای امدادی قرار ندهیم؛ اما دانستن اینکه ارائه چه نکاتی به اپراتورها لازم است، به سریع تر رسیدن نیروهای امدادی کمک میکند و باعث میشود که تکنسینهای اورژانس بتوانند در زمان طلایی به محل مورد نظر برسند.
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور ، در پاسخ به اینکه برای سریع تر رسیدن آمبولانسها به محل وقوع حادثه یا … مددجو باید چه اطلاعاتی را به اپراتورهای اورژانس ارائه کند، گفت: در زمانی که با اورژانس تماس گرفته می شود باید در وهله اول نوع حادثه اعلام شود.
وی ادامه داد: مکانیزم آسیب برای ما بسیار مهم است اعلام این موارد به اورژانس کمک میکند که اگر به حضور ارگان های امدادی دیگری نیز نیاز است در همان لحظات اول این فراخوان را انجام دهیم.
بیشتر بخوانید
بررسی تاثیر برنامه شکرگزاری بر استرس شغلی و فرسودگی شغلی تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی
بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی امدادرسانی شده توسط اورژانس گیلان در سال های ۹۵-۹۱
اورژانس می تواند تعداد خودروهای امدادی موردنیاز در محل را تشخیص بدهد.
خالدی اظهار کرد: اعلام تعداد دقیق مصدومان نیز بسیار مهم است چرا که سازمانوی ادامه داد: اعلام آدرس دقیق نیز یکی از موارد کمک کننده است و اگر افراد بتوانند جهت محوری که در آن حضور دارند را نیز اعلام کنند در سریع تر رسیدن اورژانس بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
خالدی ادامه داد: تماس گیرندگان همچنین میتوانند اگر آشنایی باخدمات فوریت های پزشکی دارند به کارشناسان اپراتور اعلام کنند تا کارشناسان نسبت به اقدامات اولیهای که باید انجام شود، آنها را راهنمایی کنند.
انتهای پیام/