کل 26922
1

بیمارستان‌های تهران ایمن می‌شوند/ ایمن سازی ۷۰ ساختمان پر خطر پایتخت

  • کد خبر : 82196
  • 18 تیر 1403 - 17:51
بیمارستان‌های تهران ایمن می‌شوند/ ایمن سازی ۷۰ ساختمان پر خطر پایتخت

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه همکاری بسیار خوبی بین شهرداری و وزارت بهداشت وجود دارد به طوریکه وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها دستور داده که سالیانه تائیدیه ایمنی دریافت کنند، گفت: اقدامات موثر برای ایمن سازی بیمارستان‌های ناایمن در شهر تهران ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، مهدی بابایی درباره ایمنی ساختمان‌های تهران، گفت: ایمنی ساختمان در دو مرحله قابل طرح است. مرحله اول مربوط به ساختمان هایی است که به تازگی در حال ساخت هستند و در واقع نوسازند. درباره این ساختمان‌ها با همکاری که بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی وجود دارد، ما کمترین دغدغه را داریم، زیرا نظارت‌های خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اما مشکل ما مرحله دوم است که مربوط به ساختمان‌های قدیمی است و بیشتر ساختمان‌های ناایمن نیز جزو همین ساختمان‌های قدیمی هستند که تعداد این ساختمان‌ها در پایتخت کم نیست.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش نشانی از مدت‌ها پیش در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی از ساختمان‌ها بود که تاکنون بیش از ۳۵ هزار ساختمان شهر تهران، شناسنامه دار شده‌اند و اطلاعات مهم آنها به ثبت رسیده است. در این بانک اطلاعاتی، ساختمان های مهم و حیاتی مانند بیمارستان ها، اماکن تجاری و مراکزی که پر تردد هستند بر اساس میزان خطرهایشان، طبقه بندی شده‌اند.

بابایی گفت: در همین بانک اطلاعاتی ۱۲۹ ساختمان خیلی پرخطر شناسایی شدند. همچنین در رده بندی های دیگر، ساختمان های کم خطر نیز طبقه بندی شده اند.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های این لیست دائما در حال به روزرسانی است زیرا هر بار که بازدیدی توسط آتش نشانان صورت می گیرد ممکن است به این لیست اضافه شود یا ممکن است پس از اصلاحات لازم، ساختمان ایمن شده از لیست حذف شود.

وی افزود: ما در شورای سیاست گذاری شورای شهر تهران، شهرداری تهران را در ابتدا ملزم کردیم که به این ۱۲۹ ساختمان پرخطر رسیدگی کند که خوشبختانه تاکنون ۷۰ ساختمان، ایمن شده و از این لیست حذف شده‌اند و ان‌شاءالله سایر ساختمان‌ها نیز به زودی ایمن شده و تائیدیه ایمنی دریافت کنند. همچنین شهرداری تهران باید سالیانه، مالکان هزار ساختمان را به ایمن سازی ملزم کند.

بیمارستان‌ها ایمن می‌شوند
بابایی با اشاره به ایمن سازی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در پایتخت گفت: همکاری بسیار خوبی بین شهرداری و وزارت بهداشت وجود دارد به طوریکه وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها دستور داده که سالیانه تائیدیه ایمنی دریافت کنند و هر سال اصلاحات لازم را برای ایمن شدن محیط درمانی خود انجام دهند. اگر بیمارستان‌ها این اقدامات را انجام ندهند، اعتبار بیمارستان در وزارت بهداشت نزول پیدا می‌کند و در اعتبارات و تعرفه‌ها دچار ضرر شده و یا حتی تعطیل می‌شوند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مسئله بیمارستان و درمانگاه در حال حاضر تنها دغدغه ما، ایمنی سازه است؛ چون این سازه‌ها اکثرا قدیمی و فرسوده هستند و باید هرچه سریعتر بازسازی و نوسازی شوند. به عنوان مثال برخی تجهیزات مربوط به ایمنی و آتش نشانی مانند سیستم اعلام حریق و … در هرجایی قابل نصب است اما وقتی خود ساختمان ایمن نباشد؛ قطعا باید نوسازی انجام شود.

وی افزود: در این زمینه نیز، با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، تاکنون چند بیمارستان برای نوسازی در حال تخلیه هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=82196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.