کل 26895
4

ثبت ۳۶ امین اهداء عضو در شهرستان ملایر

  • کد خبر : 49825
  • 22 آذر 1400 - 15:12
ثبت ۳۶ امین اهداء عضو در شهرستان ملایر

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با بیان اینکه شمار اهداء کنندگان عضو در شهرستان ملایر به ۳۶ نفر رسید، گفت: پس از اهداء عضو یک نفر بیمار مرگ مغزی اهل فامنین در اردیبهشت سال جاری که با تلاش تیم اهداء عضو بیمارستان مهر ملایر رضایت گیری از خانواده وی انجام شد، اهداء اعضاء زنده یاد واحد گودرزی در ماه جاری، دومین اهداء عضو در شهرستان ملایر در سال ۱۴۰۰ بود.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از  ایسنا دکتر عباس آذرهمایون در گفت‌وگو با ایسنا اهداء اعضای دو نفر از اهالی شهر ازندریان در سال‌های ۸۰ و ۸۱ را جرقه ی شروع اهداء عضو در شهرستان ملایر دانست و اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت شهرستان در سال ۹۴ برای نخستین بار در غرب کشور، همایش ملی «اهدای عضو، اهدای زندگی»  را به میزبانی ملایر و با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار کرد.

آذرهمایون کاشت نهال در اسفند ماه سال ۹۹ به تعداد اهداکنندگان عضو و به یاد آنها در بام ملایر را از اقدامات مجمع خیرین سلامت شهرستان در راستای ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو برشمرد و گفت: تاکنون در سطح شهرستان ملایر ۳۶ بیمار مرگ مغزی اعضای بدن خود را اهدا کردند.

وی ادامه داد: آخرین اهداء عضو در شهرستان مربوط به مرحوم واحد گودرزی است که ۱۵ آذر ماه دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده اش، قلب، کبد و کلیه های این بیمار به چندین بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

 

بیشتر بخوانید

 

اینفوگرافیک / پنج فایده اهدای خون

گزارش یک مورد سندرم له شدگی بافتی و تاخیر در انجام مداخلات درمانی تهاجمی : اولویت با حفظ جان بیمار است یا حفظ عضو بیمار؟

برگزاری دومین دوره جهانی رویارویی با خانواده‌های افراد مرگ مغزی

 

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با بیان اینکه زنده یاد گودرزی ساکن ملایر و متولد ۱۳۴۹ بود، تصریح کرد: پس از اهداء عضو یک نفر بیمار مرگ مغزی اهل فامنین در اردیبهشت ماه سال جاری که با تلاش تیم اهداء عضو بیمارستان مهر ملایر رضایت گیری از خانواده وی انجام شد، این مورد دومین اهداء عضو در شهرستان ملایر در سال جاری بود.

آذرهمایون بیان کرد: اهداء عضو معمولا پس از مرگ مغزی که در پی تصادف، سکته مغزی و یا سقوط از بلندی ایجاد می شود، صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر در شهرستان ملایر نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء عضو اقدام کردند، افزود: متقاضیان می توانند با ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ برای دریافت کارت الکترونیکی اهدای عضو اقدام کنند.

آذرهمایون با اشاره به اهداء اعضای بدن پسر بچه ۸ ساله ای در سال ۹۸ در شهرستان ملایر بعنوان جوان ترین اهداء کننده عضو، یادآور شد: دو بیمار نیز که دچار مرگ مغزی شدند و خانواده آن ها سخاوتمندانه برای اهداء اعضای بدن شان رضایت دادند، بدلیل بیماری زمینه ای و مشکلات عفونتی موفق به پیوند اعضا نشدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=49825

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.