کل 26853
11

آتش سوزی انبار لاستیک های مستهلک در جنوب تهران

  • کد خبر : 46927
  • 01 مهر 1400 - 17:02
آتش سوزی انبار لاستیک های مستهلک در جنوب تهران

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵ ، آتش سوزی گسترده انبار نگهداری لاستیک های فرسوده در جنوب تهران با تلاش آتش نشانان پنج ایستگاه آتش نشانی مهار و خاموش شد.

در ساعت ۱۴:۰۴ دقیقه روز گذشته شهروندان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از وقوع آتش سوزی در یک انبار نگهداری لاستیک واقع در شهرری، جاده معدن خبر دادند که ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۷۹، ۱۴، ۸۶، ۷۸ و ۳۷ به همراه چند دستگاه تانکرآب را به محل آتش سوزی اعزام کرد.

به گفته جعفر شکرانه مهربانی افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران، در یک انبار روباز به وسعت ۲ هزار متر مربع، تعداد زیادی لاستیک های مستهلک در اندازه های مختلف بر روی هم جمع آوری شده بود که این مکان به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد.

وی افزود: دود و شعله های آتش به حدی بود که از فواصل دور کاملا نمایان بود و با گذشت زمان نیز هرلحظه بر شدت آن افزوده می شد.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

افسر آماده منطقه هفت عملیات با اشاره به این که دراین حادثه خوشبختانه هیچ یک از کارگران انبار مصدوم و یا محبوس نشده بودند، ابراز داشت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و با یک آرایش عملیاتی مناسب از چهار ضلع و با استفاده از سر لوله های آبدهی به صورت تهاجمی اقدام به پیشروی کرده و مانع از سرایت آتش به دیگر نقاط انبار شدند.

وی ادامه داد: با توجه به انباشته شدن لاستیک ها بر روی یکدیگر، مهار شعله های آتش بسیار دشوار بود که آتش نشانان با استفاده از لودر و دیگر ماشین آلات سنگین و همچنین تجهیزات مخصوص آتش نشانی اقدام به جداسازی و خنک کردن لاستیک های حرارت دیده کردند.

مهربانی خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از جداسازی لاستیک های سوخته از لاستیک های سالم، اقدام به مهار کامل شعله های آتش و همچنین ایمن سازی نهایی کردند.
وی با اشاره به اینکه عملیات آتش نشانان برای مهار کامل آتش دو ساعت به طول انجامید، گفت: نیروهای عملیاتی پس از اطمینان از عدم شعله ور شدن مجدد و همچنین ارائه موارد ایمنی به مالک انبار، عملیات خود را خاتمه دادند.

گفتنی است: علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان منطقه ۷ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=46927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.