کل 26875
1
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه :

زلزله ۴.۹ ریشتری کرمانشاه خساراتی نداشته است/قصرشیرین امروز برای سومین بار لرزید

  • کد خبر : 40608
  • 24 بهمن 1399 - 10:12
زلزله ۴.۹ ریشتری کرمانشاه خساراتی نداشته است/قصرشیرین امروز برای سومین بار لرزید

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: براساس گزارش‌های دریافتی از فرمانداران غرب استان و جمعیت هلال احمر خوشبختانه زلزله بامداد امروز (جمعه) قصرشیرین هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

جلیل بالایی افزود: از آنجا که واحدهای مسکونی شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه بعد از زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ بخوبی بازسازی شده است خوشبختانه زلزله بامداد امروز خساراتی به واحدهای مسکونی مردم وارد نکرده است.

وی اظهار داشت: زلزله بامداد امروز به حدی شدید بود که مردم اکثر شهرهای غرب استان کرمانشاه بخصوص قصرشیرین و سرپل ذهاب آن را حس کردند.

زلزله‌ ۴.۹ ریشتری بامداد جمعه که حوالی شهرستان قصرشیرین را لرزاند موجب خروج شمار زیادی از مردم از خانه‌های خود و حضور آن‌ها در خیابان‌ها شد.

پس از وقوع این زلزله که مرکز آن «کفری» واقع در خاک عراق و حوالی شهرستان قصرشیرین بود، مردم از ترس و وحشت زلزله به خیابان‌ها و داخل ماشین‌ها پناه بردند.

مردم قصرشیرین و دیگر شهرستان‌های همجوار مانند سرپل ذهاب و گیلانغرب که تجربه تلخ زمین لرزه ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ و زلزله‌های ۶.۴ و ۵.۹ ریشتری سال۹۷ را دارند و پس از آن نیز با تداوم پس لرزه‌ها هر روز اضطراب و نگرانی را از تکرار آن حادثه‌های تلخ دارند، بامداد جمعه بار دیگر با وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری از شدت ترس به خیابان‌ها آمدند.

قصرشیرین امروز برای سومین بار لرزید

زمین لرزه ۳.۹ ریشتری صبح روز جمعه غرب استان کرمانشاه برای سومین بار شهرستان مرزی قصرشیرین را لرزاند.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زلزله ساعت هشت و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه صبح امروز جمعه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری و در ۳۵ کیلومتری قصرشیرین و ۶۱ کیلومتری ازگله و ۶۲ کیلومتری سرپل ذهاب به وقوع پیوسته است.

همچنین بامداد امروز ۲ زلزله دیگر اولی با شدت ۴.۹ ریشتر در ساعات یک و ۴۰ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۳.۶ ریشتر در ساعت ۲ و ۵۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه قصرشیرین را لرزاند.

کانون تمامی این زمین لرزه ها کفری در داخل عراق بوده که نوار مرزی غرب کرمانشاه را به شدت لرزاند.

شدت زمین لرزه ۴.۹ ریشتری به حدی بود که شماری از ساکنان شهرستان قصرشیرین تا پاسی از شب را در خیابان ها و بیرون از منازل گذراندند.

فرماندار قصرشیرین گفت: این زمین لرزه ها هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

مرادعلی تاتار افزود: هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند و تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=40608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.