کل 26545
1

🎥 ویدئو/ استفاده از پهپاد‌های مجهز به هوش مصنوعی برای خاموش کردن آتش سوزی‌های جنگلی

  • کد خبر : 72185
  • 29 شهریور 1402 - 21:22
🎥 ویدئو/ استفاده از پهپاد‌های مجهز به هوش مصنوعی برای خاموش کردن آتش سوزی‌های جنگلی

پهپاد‌های مجهز به هوش مصنوعی به کمک آتشنشانان در اطفاء آتش سوزی‌های جنگلی در اروپا می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، آتش سوزی‌های جنگلی غیرقابل پیش بینی و بالقوه کشنده هستند و می‌توانند به سرعت گسترش یابند. کنترل آتش‌سوزی‌های جنگلی بسیار دشوار است، اما اکنون یک شرکت استارت‌آپ دانمارکی، هوش مصنوعی و فناوری پهپاد را ترکیب کرده تا به آتشنشانان فرصت مبارزه با آتش را بدهد.

کِنت ریچارد گیپل، مدیر ارشد اجرائی شرکت روباتو: معمولاً وقتی آتشنشانان به آتش‌سوزی می‌رسند، به نقشه‌های آتش‌سوزی ۱۲ ساعته یا حتی در موارد بدتر، به نقشه‌های آتش‌سوزی ۲۴ ساعته متکی هستند. این بدان معنی است که هر زمان که آن‌ها برای عملیات بیرون می‌آیند، باید یک دید کلی از وضعیت داشته باشند که سپس مبارزه واقعی با آتش را پشت سر بگذارند؛ بنابراین در مراحل اولیه آتش سوزی، لحظات نخست برای اطمینان از اینکه آتش سوزی از کنترل خارج نشود حیاتی است. با فناوری که شرکت ما ارائه می‌کند، آتشنشانان می‌توانند نمای کلی از محل آتش سوزی، میزان بزرگی آن، نقاط شعله ورتر و سپس تخصیص منابع خود داشته باشند.

کوادکوپتر (پهپاد کوچک) از زمین بلند می‌شود و به طور خودکار و روشمند در یک منطقه‌ی از پیش تعریف شده پرواز می‌کند. این پهپاد مجهز به دوربین حرارتی است که داده‌ها را به واحد پردازش هوش مصنوعی ارسال می‌کند. این فناوری همچنین می‌تواند برای نظارت بر حیات وحش و برای عملیات جستجو و نجات استفاده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=72185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.