کل 26847
1

🎥 تصفیه‌خانه فاضلاب نوشهر ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد

  • کد خبر : 78371
  • 06 اسفند 1402 - 17:53
🎥 تصفیه‌خانه فاضلاب نوشهر ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد

سید محمودحسینی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از طرح تصفیه خانه شهرستان های نوشهر و چالوس گفت: طرح تصفیه خانه فاضلاب این منطقه در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد و این طرح باید همه شهرهای فاقد فاضلاب استان اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا، گام نخست این تصفیه خانه در سال ۱۳۸۵ با اشتراک پذیری حدود ۱۰ هزار مشترک در شهرهای نوشهر و چالوس به بهره برداری رسید و گام دوم آن هم در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد که متاسفانه بنا به گزارش های منابع رسمی از این اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

طبق مستندات موجود، روند ساخت مرحله دوم یا به عبارتی مدول دوم این تصفیه خانه تا پیش از سال ۱۴۰۱ لاک پشتی بوده و بنا به گفته پیمانکاران این طرح ملی روند پیشرفت کار آن حدود ۲۰ درصد بود اما با شکل گیری دولت سیزدهم و اهمیت موضوع به لحاظ بالا بودن سفره های آب زیر زمینی، نفوذ آب های آلوده، روند روز افزون جمعیت به خاطر گردشگرپذیری، ساخت و سازهای بی رویه و سرریز فاضلاب های خانگی به آبراه ها و رودخانه های منتهی به دریا، عملیات ساخت و تکمیل این تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفت.

به گونه ای که پیش از سفر پر خیر و برکت دولت جهادی و مردمی به استان علویان که در بیستم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ انجام گرفت یکی از بسته های پیشنهادی مسوولان دست اندرکار بهره مندی از سفره این سفر اختصاص اعتبار برای به سرانجام رساندن این طرح تاریخی پس از سال ها بود که به برکت این سفر اعتباری کلانی برای تسریع در روند اجرای این طرح اختصاص داده شد.

گام دوم این طرح ملی با پیشرفت حدود ۷۵ درصد تاکنون حدود هزار میلیارد ریال بابت آن هزینه شده است و از محل سفر دولت سیزدهم که در در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به مازندران حدود هزار میلیارد ریال برای شتاب بخشی در روند اجرای این طرح اختصاص داده شد که تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار اختصاص داده شده است.
طبق گفته پیمانکار این طرح ملی، در شهریور ماه امسال این طرح ملی به بهره برداری خواهد رسید و دست کم ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت شهری نوشهر و چالوس زیرپوشش قرار خواهند.

در زمان حاضر دست کم ۵۰ هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=78371

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.