کل 26540
3

🎥 برگزاری نخستین همایش ملی چشم انداز ایمنی و بهداشت کار در تهران

  • کد خبر : 72455
  • 09 مهر 1402 - 20:14
🎥 برگزاری نخستین همایش ملی چشم انداز ایمنی و بهداشت کار در تهران

نخستین همایش ملی چشم انداز ایمنی و بهداشت کار، باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این همایش براساس الحاق ایران به پیمان نامه ایمنی و بهداشت شغلی سازمان جهانی کار، باهدف هماهنگی، وحدت و همکاری سه ضلع مهم این پیمان نامه یعنی دولت، کارگر و کارفرما برگزار شد.

این پیمان نامه براساس سند شیوه نامه الحاقی سال ۲۰۰۲ و مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ منعقد شده و ایران به عنوان هفتاد و هفتمین کشور جهان به طور رسمی در سال ۱۴۰۱ به این پیمان نامه ملحق شده و از ۱۱ بهمن امسال موظف به اجرای مفاد این پیمان است.

همچنین این همایش با رویکرد تبیین سیاست‌های کاهش حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی برگزار شد. براساس تکالیف مندرج دراین مقاوله نامه، دستگاه‌های اجرایی موظف به تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در این حوزه هستند و باید گزارش پیشرفت اقدامات سالانه خود را در این زمینه ارسال کنند و با همکاری تشکلات عالی کارفرمایی و کارگری نسبت به ایجاد و راه اندازی سامانه ملی ثبت حوادث و بیماری‌های شغلی به منظور دسترسی آسان به آمار و اطلاعات و همچنین صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث ناشی از کار اقدام کنند.

 

 

در این مراسم از شرکت‌های برگزیده حوزه ایمنی و بهداشت شغلی قدردانی شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این همایش گفت:بر اساس قانون مجلس و تصویب آیین نامه اجرایی ایمنی کار مصوب اردیبهشت ۱۴۰۲ ایران، به عنوان هفتاد و هفتمین کشور جهان به مقاوله نامه ایمنی کار و بهداشت شغلی سازمان جهانی کار پیوسته است.

آقای رعیتی فر گفت: بر اساس تکالیف مندرج در این مقاوله نامه، دستگاه‌های اجرایی موظف به تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در این حوزه اند و باید گزارش پیشرفت اقدامات سالانه خود در این زمینه ارسال کنند. وی تاکید کرد: ۴۰ درصد حوادث کار قابل پیشگیری است و این مقاوله نامه گامی مهم بر صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=72455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.