کل 26848
3
فرمانده ناجا خبر داد :

۷۰ میلیون تردد در جاده‌های بین استانی ثبت شد/ کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان تصادفات

  • کد خبر : 52307
  • 13 فروردین 1401 - 23:11
۷۰ میلیون تردد در جاده‌های بین استانی ثبت شد/ کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان تصادفات

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از ۷۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده‌های بین استانی در کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، سردار حسین اشتری روز شنبه اظهار داشت: در این مدت همچنین ۴۳۰ میلیون تردد بین شهری وسایل نقلیه در کشور به ثبت رسیده است که ممکن است یک وسیله نقلیه در طول روز چندین بار در سطح شهر تردد داشته باشد.

وی در گفت و گویی تلویزیونی تصریح کرد: در مجموع ۵۱ درصد افزایش تردد بین استانی در کشور را شاهد بودیم و ۲۳ درصد کاهش جان باختگان حوادث رانندگی در کشور به ثبت رسید. البته همین مقدار جان باخته  سنگین و نگران کننده است. اگرچه با وجود افزایش تردد و تلاش شبانه‌روزی و حضور فعال ماموران ناجا؛ آمار مرگ به دلیل تصادفات جاده ای کاهش یافت، اما باید تلاش شود با همکاری خود مردم از این میزان تصادفات نیز جلوگیری شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز آخرین روز سفرهای نوروزی در کشور است، خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از مسافران نوروزی به شهر خود بازگشته اند و عده‌ای امروز سیزدهم نوروز در حال بازگشت از سفر هستند. با توجه به اینکه تردد ۱۳ فروردین بر تردد جاده های کشور افزوده است از مردم می خواهیم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری داشته باشند.

سردار اشتری با قدردانی از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ فعال و در سراسر کشور آماده ارایه خدمت به مردم به ویژه مسافران نوروزی است تا به سلامت به خانه های خود بازگردند.

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

انجام ۱۷ هزار گشت خودرویی، موتوری، پیاده و هوایی در سطح کشور

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ هزار گشت خودرویی، موتوری، پیاده و هوایی شامل پهپادها و بالگردها در سطح کشور انجام شده است و امروز در روز سیزدهم فروردین نیز در حال گشت زنی از تفرجگاه‌ها، و کوهستان ها و مسیرهای بازگشت مسافران نوروزی هستند تا انعکاس آخرین اخبار را در این زمینه داشته باشند.

فرمانده ناجا ادامه داد: این دو روز پیک اصلی و اوج بازگشت از سفرهای نوروزی را خواهیم داشت. البته اوج بازگشت امروز است که براساس بازدیدی که از جاده های کشور داریم ترافیک سنگین و نیمه سنگین را شاهد هستیم. در هیچ جاده ای گره ترافیکی نداریم و همه مسیرهای اصلی جاده ها باز است.

وی همچنین به رانندگان در جاده های کشور توصیه کرد که در حالت خستگی رانندگی نکنند و اگر امکان دارد روز بازگشت را به روزهای آینده موکول کنند تا در ترافیک سنگین و نیمه سنگین برخی جاده ها گرفتار نشوند.

سردار اشتری افزود: اگرچه در دو روز گذشته تعداد قابل ملاحظه ای از مسافران به شهرهای خود بازگشته اند، اما نیروی انتظامی این آمادگی را دارد تا دو روز آینده نیز در قرارگاه نوروزی ناجا خدمت مردم باشد.

فرمانده ناجار ابراز امیدواری کرد که مردم در ساعات پایانی تعطیلات نوروزی در پارک ها، مراکز تفریحی و نیز در جاده ها مقررات را رعایت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=52307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.