کل 26853
2
مدیرکل محیط زیست هرمزگان

پایان اردیبهشت آخرین مهلت نیروگاه بندرعباس برای قطع آلایندگی است

  • کد خبر : 42630
  • 02 اردیبهشت 1400 - 8:48
پایان اردیبهشت آخرین مهلت نیروگاه بندرعباس برای قطع آلایندگی است

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: مهمترین صنعت آلاینده غرب بندرعباس نیروگاه توانیر است که یک ماه برای تغییر سوخت از مازوت به گاز مهلت دارد.

حبیب مسیحی تازیانی  عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز زمین پاک افزود: با شرکت گاز نیز برای تحویل گاز به نیروگاه هماهنگی شده ودر صورت ادامه استفاده از مازوت، اهرم های قانونی را به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: ۲ نیروگاه جدید کلاس اف سیکل ترکیبی مجاور توانیر نیز امسال راه اندازی خواهد شد و پس از آن توانیر وارد تعمیرات اساسی می شود.

مسیحی تازیانی با اظهار نگرانی از احتمال آلودگی های زیست محیطی در غرب استان و شهرستان پارسیان تصریح کرد:تراکم جانمایی صنایع در این منطقه که مجاور عسلویه قرار دارد ، احتمال تجمیع آلودگی ها را افزایش می دهد که از هم اکنون برنامه ریزی ورایزنی های جدی برای اجتناب از این وضعیت آغاز شده است.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

این مسوول زیست محیطی یادآور شد:در شرق هرمزگان شامل شهرستان های جاسک و سیریک نیز فعالیت های صنعتی در جریان است که روند در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی آنها تاکنون رضایت بخش است.

آلودگی میکروبی فاضلاب بندرعباس پنج برابر حد مجاز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت فاضلاب بندرعباس پرداخت و گفت : بر اساس اخرین پایشی که چهار روز قبل انجام شد، میزان آلودگی میکروبی فاضلاب بندرعباس پنج برابز میزان مجاز است.

وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های استاندار و همکاری صنایع غرب بندرعباس بخش بحرانی این مشکل در برنامه کوتاه مدت سه ماه برطرف شود و در برنامه میان مدت وبلند مدت بعدی ، مشکل فاضلاب بندرعباس به صورت اساسی حل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=42630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.