کل 26552
1

وقوع دو حادثه کار در «سیمان سپاهان» طی سه روز

  • کد خبر : 19007
  • 23 بهمن 1393 - 0:12
سقوط قلاب جرثقیل سقفی و آسیب دیدن پای یکی از کارگران ، روشن شدن ناگهانی نوار نقاله و مجروح شدن یکی دیگر از کارگران

روز یکشنبه نوزده بهمن ماه بر اثر سقوط قلاب جرثقیل سقفی در کارخانه سیمان سپاهان یکی از کارگران این واحد صنعتی از ناحیه ران پا آسیب دید. سه روز پیش از این حادثه نیز یکی دیگر از کارگران کارخانه سیمان سپاهان به نام «علی اکبری» در هنگام کار مجروح شده بود.

آقای «ابراهیم رجبی» کارگر واحد تعمیرات کارخانه سیمان سپاهان در روز یکشنبه بر اثر سقوط قلاب جرثقیل سقفی یکی از سالن‌های این کارخانه آسیب دیده و هم اکنون در بیمارستان شهید مطهری «فولادشهر» اصفهان بستری است؛ حال عمومی وی مطلوب بوده و در انتظار نوبت جراحی است. گفته می‌شود این حادثه زمانی رخ داد که اپراتور جرثقیل از طریق دستگاه کنترل از راه دور برای جابجایی قلاب جرثقیل که در قسمتی از فضای محصور سقف گیر کرده بود اقدام می‌کند که در ‌‌نهایت به دلیل پاره شدن سیم نگهدارنده، قلاب به سمت زمین‌‌ رها شده و با آقای رجبی که در زیر آن قرار داشت برخورد می‌کند.

این حادثه در شرایطی اتفاق افتاده است که پیش از این نیز در روز پنجشنبه شانزدهم بهمن‌ماه (سه روز قبل‌) یکی دیگر از کارگران کارخانه سیمان سپاهان به نام «علی اکبری» براثر گیرکردن در تسمه نقاله کلینکر از ناحیه زانو، لگن و قسمت زیر شکم دچار جراحت شده است. در این حادثه «علی اکبری» کارگر جوشکار کارخانه سیمان سپاهان بر اثر کشیده شدن بر روی زنجیر تسمه نقاله که برای جابجایی کلینکر سیمان تعبیه شده است مجروح و به بیمارستان شهید مطهری فولادشهر منتقل شد.
خانواده این کارگر حادثه دیده نیز در تایید این خبر گفته‌اند که وی در جریان این حادثه از از ناحیه زانو، لگن و دستگاه تناسلی دچار آسیب دیدگی شده و در حال حاضر تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
از قرار معلوم در زمان حادثه آقای اکبری بر روی قسمتی از نقاله مشغول جوشکاری بود که با روشن شدن ناگهانی دستگاه، وی توسط زنجیر فلزی نوار نقاله تا نزدیکی قیفی که از آن برای تخلیه و بارگیری کلینکر استفاده می‌شود کشیده شده است./

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.