کل 26559
0

هشدار نسبت به افزایش تصادفات مرگبار عابران پیاده در پایتخت

  • کد خبر : 80307
  • 17 اردیبهشت 1403 - 19:24
هشدار نسبت به افزایش تصادفات مرگبار عابران پیاده در پایتخت

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به افزایش تصادفات عابران پیاده هشدار داد و از رانندگان و عابران خواست دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به تصادفات عابران پیاده در تهران گفت: عابرپیاده یکی از آسیب پذیرترین کاربران ترافیک است. اما این تصور که هیچ قانونی ندارد و می‌تواند آزادانه عمل کند نیز اشتباه است. عابران پیاده هنگام تردد در معابر باید بعضی قوانین را رعایت کنند تا بتوانند سالم حرکت کرده و سالم به مقصد خود برسد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تعریف گذرگاه عابرپیاده ادامه دارد: یکی از مواردی که این افراد پیاده باید رعایت کنند، تردد از محل و گذرگاه عابر پیاده است. برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی، گذرگاه عابر پیاده محلی است در تقاطع‌ها و در امتداد پیاده‌روها به صورت زیرگذر، روگذر و یا قسمتی از سواره روها است که به وسیله خط کشی‌ها مشخص شده و برای تردد عابرین پیاده اختصاص پیدا کرده است.

مومنی گفت: گذرگاه عابرپیاده در تقاطع‌ها و در میادین به وسیله خط‌کشی‌ها به صورت پل‌های هوایی و زیرگذر ایجاد می‌شود تا عابران پیاده بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.

وی افزود: در برخی معابر، این گذرگاه به دلایل شرایط منطقه‌ای وجود ندارد اما چون به عنوان مثال منطقه مسکونی قرار دارد و نیاز به این مسیر عابرپیاده حس می‌شود؛ وسط معابر خط‌کشی‌هایی به همین منظور صورت گرفته و گذرگاه عابر پیاده احداث شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر اساس آمار، سال گذشته ۴۱ درصد متوفیان تصادفات، عابرین پیاده بودند. در بررسی‌ها مشخص شد ۶۰ درصد این افراد، در بزرگراه‌ها جان خود را از دست داده‌اند. به این معنا که افراد به جای استفاده از پل‌های عابر و گذرگاه‌ها، از عرض اتوبان‌ها تردد کرده و تصادف کرده‌اند. از آنجایی که عابران نباید از این محل ها عبور می‌کردند؛ در همه تصادفاتی که عابرین پیاده از عرض بزرگراه‌ها به صورت غیرمجاز عبور کرده و جان خود را از دست داده‌اند؛ سهم تقصیر داده شده است.

 

 

وی با بیان اینکه عابران پیاده به هیچ عنوان حق ترددهای عرضی از معابر بزرگراهی را ندارند و حتما باید از گذرگاه‌های عابر پیاده عبور کنند، گفت: متاسفانه ۱۱ درصد از تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در شهر تهران در تقاطع‌ها و میادین اتفاق افتاده است یعنی جایی که ما خط کشی عابر پیاده داریم و جایی که عابر پیاده حق عبور دارد اما این تصادفات اتفاق افتاده است.

مومنب با اشاره به آمار تصادفات عابران پیاده در فروردین ۱۴۰۳ افزود: با بررسی آمار فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص شد که ۴۹ درصد از متوفیان تصادفات در شهر تهران مربوط به عابران پیاده است که یعنی ۱۰ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم، این یک هشدار جدی به عابران و همینطور رانندگان است که دقت بیشتری داشته باشند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با بررسی های بیشتر دریافتیم در این بازه زمانی، حدود ۶۵ درصد از عابران پیاده در شهر تهران در محورهای بزرگراهی بر اثر تصادف فوت کرده‌اند. همچنین در این مدت حدود ۱۲ درصد از تصادفات فوتی عابران در میادین و تقاطع‌ها روی داده است.

مومنی گفت: از آنجایی که شاهد افزایش این نوع تصادفات هستیم، برابر دستور رئیس پلیس پلیس راهور تهران بزرگ کارگروهی تشکیل شد و با سه رویکرد مهندسی ترافیک ، آموزش و فرهنگ سازی و اعمال قانون و اجرای قوانین و مقررات در دستور کار این کارگروه قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=80307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.