کل 26536
2
بر اثر حادثه گاز پیک نیک

نوجوان فداکار ایذه‌ای درگذشت

  • کد خبر : 46993
  • 03 مهر 1400 - 9:37
نوجوان فداکار ایذه‌ای درگذشت

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایمنا ،پسر نوجوان ایذه‌ای در آتش‌سوزی رخ داده در خانه‌ای فداکاری از خود نشان داد و فداکاری‌اش مورد تمجید مردم قرار گرفت، ۱۸ شهریورماه سال جاری در یکی از محلات ایذه آتش‌سوزی یک منزل گزارش شد که پسر نوجوان ایذه‌ای در این راستا فداکاری از خود نشان داد.

علی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای در حالی که خانه همسایه در آتش می‌سوخت، به دل آتش رفت تا جان دو نفر را که در این خانه زندگی می‌کردند، نجات دهد.

یکی از شاهدان عینی می‌گوید: پس از وقوع آتش‌سوزی و در حالی که دو زن میانسال و سالخورده در آن منزل بودند، علی به دل آتش رفت و وارد خانه شد و این دو زن را در میان آتش نجات داد اما خودش دچار سوختگی شدید شد.

امرالله اورگی، رئیس بیمارستان شهدای ایذه در این باره می‌گوید: شامگاه ۱۸ شهریورماه امسال، پسر ۱۵ ساله به دنبال سوختگی در بیمارستان پذیرش و اقدامات اولیه برای این بیمار انجام شد.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه سوختگی بالای ۶۰ درصد بود، این نوجوان به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل و سپس به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد.

شرایط ناپایدار علی در بیمارستان اهواز

ابراهیم اسماعیلوندی، مسئول اداره آتش‌نشانی شهرداری ایذه نیز در این خصوص می‌گوید: حدود ساعت ۲۲ روز ۱۸ شهریورماه سال جاری در پی تماس تلفنی همشهریان با سامانه ارتباطی ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر حریق یک منزل مسکونی به طور فوری تیم‌های اطفای حریق در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شده و اقدام به اطفای حریق کردند، در این آتش‌سوزی دو خانم و یک پسر دچار سوختگی شدند.

شرایط علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ناپایدار و در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بستری شده بود و به دلیل شدت جراحات، به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان آورده شد.

علی ۹۱ درصد سوختگی در نواحی مختلف از سر و صورت تا کمر و دست و پاها دارد و فقط مادرش امکان رفتن پیش او را دارد تا بی‌قراری‌اش کم شود و پزشکان منتظر هستند به شرایط پایدار برسد تا بتوانند عمل‌های جراحی را شروع کنند.

همچنین زن میانسال با درصد سوختگی پایین به صورت سرپایی مداوا شد و زن سالخورده با درصد سوختگی حدود ۵۰ درصد به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل شد، اما به دلیل جراحات شدید جان خود را از دست داد.

ناگفته های این حادثه

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

علی لندی که برای نجات جان مادر و خواهر شهید ابراهیم عزیزی به دل آتش زده بود جان خود را از دست داد. قبل از علی هم مادر شهید به دلیل شدت سوختگی جان سپرد. علی آرزو داشت به سفر کربلا برود و حالا در آستانه اربعین حسینی به دیار باقی شتافت.

۱۸ شهریور بود که فریادهای مادر ۸۵ ساله و خواهر شهید ابراهیم عزیزی، علی لندی را متوجه وقوع آتش سوزی در خانه آنها کرد. علی که آن روز مهمان خانه خاله اش در شهر ایذه بود، وقتی هنگام گذر از کوچه متوجه حادثه شد، بی درنگ برای کمک به مادر و دختر به خانه آنها رفت. یک گاز پیک نیکی شعله ور شده بود و علی آن را برداشت و از مادر و دختر دور کرد اما ناگهان با شعله های آتش تمام بدن علی گر گرفت.

عموی علی لندی گفت:«حادثه آتش سوزی در نزدیکی هلال احمر ایذه و در خانه همسایه دیوار به دیوار اتفاق افتاده بود. آن روز قبل از اینکه ماموران آتش نشانی از راه برسند علی برای کمک به مادر و دختر به خانه آنها رفته بود. یکی از همسایه ها یک پتو برای خاموش کردن آتش آورده بود که آن را هم به یکی از خانم ها داده بود.»

ایوب لندی در ادامه گفت: «مادر و دختری که علی اقدام به نجات آنها کرد، مادر و خواهر شهید ابراهیم عزیزی بودند. مادر ۸۵ ساله شهید حدود سه روز بعد از حادثه به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد. اما خواهر شهید بهبود پیدا کرد و مرخص شد.»

علی آرزو داشت به کربلا برود. وصف فداکاری علی از همان روزهای اول بعد از حادثه خبرساز شد. دست های کسانی که خبر را می خواندند برای طلب سلامتی علی لندی به سوی درگاه خدا بلند شده بود.

وزیر کشور به این خبر واکنش نشان داد و نماینده ولی فقیه استان و عده ای دیگر از مسئولین به عیادت علی لندی رفتند.

عموی علی در مورد روزهایی که علی در بستر بیماری بود گفت: «وقتی آقای موسوی نماینده ولی فقیه به عیادت علی آمد، از او پرسید چه آرزویی داری و علی گفت آرزو دارم به کربلا بروم. علی همیشه دلش می خواست روزی مسافر کربلا شود.چند بار که من و برادرانم به کربلا رفته بودیم به ما می گفت که یک بار او را هم همراه خودمان ببریم. من به او می گفتم باید حسینی شوی تا بتوانی با ما بیایی. بعد از حادثه وقتی در بستر بیماری بود به من گفت حالا دیگر حسینی شده ام؟»

نزدیک اربعین است و کاروان زائران امام حسین راهی زیارت هستند. درست در همین روزهاست که روح علی هم به خاطر فداکاری اش آسمانی شد و خانواده او از اینکه او نتوانست امام حسین را زیارت کند و به آرزویش نرسید دل سوخته هستند.

عموی علی در اخر گفت:«علی ورزشکار بود.کشتی می گرفت و رزمی کار می کرد. او پسر خیلی شجاعی بود.»

تشییع پیکر نوجوان فداکار ایذه‌ای از بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان

مراسم تشییع پیکر مرحوم علی لندی ساعت ۱۵:۰۰ روز جمعه ، دوم مهر ماه با حضور مسئولان استان اصفهان از بیمارستان امام موسی کاظم (ع) انجام شد. بعد از حدود ۱۰ روز تلاش متخصصان و کادر درمان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان، علی لدنی به دیار باقی شتافت و همه ره در بهت فرو برد. یاد علی و فداکاری او که برای نجات جان دیگری به دل آتش زد در یادها باقی خواهد ماند.

تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمد مخبر به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر تلخ و ناگوار درگذشت شهادت گونه آقای علی لندی نوجوان ١۵ ساله ایذه ای که با وجود سن کم از جان خود گذشت و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات داد و برگ زرین دیگری بر فداکاری‌های فرزندان و قهرمانان این مرز بوم قهرمان پرور افزود، موجب تأثر و تالم فراوان شد.

هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متأثر نمود اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می‌کنند.

مصیبت فقدان این نوجوان غیور را به ملت ایران بخصوص مردم شریف شهرستان ایذه، دوستان، اقوام و بستگان به ویژه خانواده گرامی آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می‌کنم.

محمد مخبر
معاون اول رئیس جمهور»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=46993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.