کل 26545
2

نشت مواد شوینده حادثه آفرید

  • کد خبر : 78966
  • 21 اسفند 1402 - 21:37
نشت مواد شوینده حادثه آفرید

بی احتیاطی در نگهداری مواد شوینده، نشت گازهای سمی و احتمال مسمومیت را در پی داشت که با حضرو گروه هزمت آتش نشانی این حادثه مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس مسئولان یک ساختمان اداری با سامانه ۱۲۵ مبنی استشمام بو مواد سمی از طبقه منفی سه این شرکت، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی نیروهای عملیات ایستگاه ۱۸ را به همراه تیم هزمت یک(گروه مقابله با مواد شیمیایی)و خودروی تنفسی به میدان ولیعصر اعزام کرد.

حسن بختیاری افسر آماده منطقه ۵ عملیات در این باره اظهار کرد:در زمان رسیدن آتش نشانان دریک ساختمان اداری در طبقه منفی سه ساختمان، محلی برای انبار داری مواد شوینده وجود داشت که متاسفانه با بی احتیاطی در انبارداری این مواد باعث شکسته شدن یکی از قفسه های این انبار و در پی آن باعث شکسته شدن ظرف های این مواد شده بود و ترکیب این مواد منجر به تولید گاز های سمی شده بود.

بختیاری درباره چگونگی عملیات آتش نشانان گفت:آتش نشانان پس از تخلیه ساختمان با توجه به اینکه تمام طبقات این ساختمان را گازهای سمی فرا گرفته بود پس از تجهیز به دستگاه تنفسی وارد طبقه منفی سه شدند و با استفاده از ابزار های مورد نیاز شروع به پاک سازی محیط کردند.

وی افزود: آتش نشانان تعدادی از ظروف این مواد را که دچار شکستی شده بودند را از محل خارج کردند و پس از پاک سازی محیط از این گاز، محل را تحویل مسئولان این ساختمان دادند.

بخیتاری در‌ پایان با توجه به نزدیک شدن به پایان سال از مردم درخواست کرد به هیچ عنوان مواد شوینده را با یکدیگر مخلوط نکنند و حتما از ماسک و دستکش در استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=78966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.