کل 26570
2

نجات ۱۴ سرنشین کشتی واژگون شده در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 19078
  • 28 اسفند 1397 - 21:49

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با حضور به موقع نیروهای جست و جو و نجات دریایی این اداره کل، ۱۴ سرنشینن کشتی واژگون شده در بندر شهید رجایی نجات یافتند.

الله مراد عفیفی پور بیان کرد: این کشتی به نام SL STAR با طول ۹۱.۵ متر با پرچم کوموروس در اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت ۹:۵۰ دقیقه صبح امروز هنگام عملیات بارگیری دچار سانحه واژگونی شد. 

وی اضافه کرد: این کشتی ۱۴ نفر سرنشین داشت که همگی اتباع خارجی هستند و در نخستین دقایق بروز سانحه توسط تیم جست و جو و نجات بندر شهید رجایی نجات یافتند. 

عفیفی پور با بیان اینکه علت واژگونی این کشتی در حال بررسی است، بیان کرد: از ۱۴ سرنشین این کشتی سه نفر مصدوم و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند. 

وی محموله این کشتی را ۱۵۳ کانتینر کالای معدنی و صنعتی اعلام کرد و گفت: گروه عملیات بندری در حال بیرون آوردن کانتینرها از دریا و انتقال به محوطه بندری هستند.

 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات تخلیه و بارگیری بندر بدون توقف در جریان است، افزود: شرایط و اوضاع کشتی در کنترل است و علل دقیق حادثه توسط تیم کارشناسان کمیته بررسی سوانح بندر در دست بررسی است. 

بندر شهید رجایی با ۴۰ پست اسکله و ۱۸ دستگاه جرثقیل گنتری کرین (دروازه ای) در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. 

این بندر بزرگترین و مجهزترین بندر کانتینری ایران است که بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری بنار سراسر کشور را پشتیبانی می کند. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.