کل 26539
0

نجات ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و حرارت

  • کد خبر : 79629
  • 16 فروردین 1403 - 20:07
نجات ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و حرارت

آتش سوزی در قسمت پارکینگ ساختمان مسکونی موجب گرفتار شدن ۱۵ نفر از ساکنان در میان دود و حرارت شد که با تلاش آتش نشانان پایتخت نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از خبری ۱۲۵، طی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش سوزی در قسمت پارکینگ این ساختمان، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ساعت ۴:۰۰ صبح امروز، آتش‌نشانان ایستگاه های ۱۶ و ۵۹ به همراه گروه امداد و نجات ۷، نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه های تنفسی را به محله خلیج فارس(شماره دو) اعزام کرد.

احمد عابدی افسر آماده منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: چهار دستگاه خودرو سواری در داخل پارکینگ یک ساختمان چهار طبقه دارای ۷ واحد مسکونی آتش گرفته بودند و دود بسیار غلیظی راهروها و طبقات ساختمان را در بر گرفته بود.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی به سرعت پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان، با بکارگیری لوله های آبرسانی مشغول مهار شعله های سرکش آتش شدند.

افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران ادامه داد: همزمان با عملیات مهار آتش، گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به ساختمان مسکونی و جستجو در قسمت های مختلف، ۱۵ نفر از ساکنان شامل؛ ۵ نفر کودک، ۵ نفر خانم و ۵ نفر آقا را از میان دود و حرارت خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.

عابدی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه، شعله های سرکش آتش را پیش از سرایت به اطراف، مهار و کاملا خاموش کردند.

گفتنی است؛ خوشبختانه با تلاش آتش نشانان در جریان این آتش سوزی به هیچ یک از ساکنان آسیبی وارد نشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=79629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.