کل 26542
5

مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی

  • کد خبر : 67080
  • 15 اردیبهشت 1402 - 15:56
مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی

توضیحات :

مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی (موضوع ماده ۱۱ قانون هوای پاک)

ماده – ۱ تعاریف و مفاهیم :

اصطلاحات مندرج در این ضابطه در معانی مشروح ذیل به کار می روند :

الف محدوده شهر: محدوده شهر عبارت است از حد کالبدی موجود شهر و توسعه آتی در دوره طرح جامع و تا تهیه طرح مذکور در طرح هادی شهر که ضوابط و مقررات شهرسازی در آن لازم الاجرا میباشد. شهرداری ها علاوه بر اجرای طرح های عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر و تأمین خدمات شهری و تأسیسات زیربنایی در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را نیز به عهده دارند. (قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها، مصوب سال۱۳۸۴)

ب-حریم شهر: حریم شهر عبارت است از قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و از مرز تقسیمات کشوری شهرستان و بخش مربوط تجاوز ننماید. به منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگل ها، هر گونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح های جامع و هادی امکانپذیر خواهد بود. نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تأسیسات که به موجب طرح ها و ضوابط مصوب در داخل حریم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حریم به استثنای شهرک های صنعتی (که در هر حال از محدوده قانونی و حریم شهرها و قانون شهرداری ها مستثنی می باشند) به عهده شهرداری مربوط میباشد، هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در این حریم تخلف محسوب و با متخلفین طبق مقررات رفتار خواهد شد. (محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها، مصوب سال۱۳۸۴)

تبصره: در مورد شهرهای فاقد طرح هادی، جامع یا تفصیلی تا زمان تهیه طرح های مذکور، محدوده طرح های مصوب قبلی آنها یا محدوده خدمات شهری مورد تایید شهرداری (با اعلام نظر دفتر فنی استانداری) ملاک عمل خواهد بود.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=67080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.