به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کارفرما مکلف است دستمزد روز تعطیل هفتگی و یا تعطیل رسمی را جداگانه طبق مقررات مربوط به کارگر روز مزد پرداخت کند.
طبق قانون کار در مواردی که دستمزد کارگران به صورت هفتگی یا ماهانه پرداخت می شود، مبلغ پرداختی صرفاٌ از بابت ساعات کار کارگر نبوده و شامل دستمزد ساعات کار، مزد روز تعطیل هفتگی و … است.
بیشتر بخوانید
حقوق و دستمزد مسئولین ایمنی ، بهداشت حرفهای و HSE در ۱۴۰۰
دستمزد در صورت وجود ایام تعطیل رسمی در هفته یا ماه مورد نظر، شامل مزد مربوط به این ایام نیز هست، بدیهی است چنانچه مزد کارگر ساعتی یا روزانه تعیین شده باشد، کارفرما مکلف خواهد بود دستمزد روز تعطیل هفتگی و یا تعطیل رسمی را جداگانه طبق مقررات مربوط پرداخت کند.
انتهای پیام/