کل 26539
3

کارِ مجاز – یک دلیل خاص

  • کد خبر : 33979
  • 04 آبان 1399 - 21:22
کارِ مجاز – یک دلیل خاص

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

می ۲۰۲۰

 

کارِ مجاز – یک دلیل خاص

ایمنی فرآیند - می 2020

در روز ۹ نوامبر سال ۲۰۱۰، در شمال ایالت نیویورکِ آمریکا پیمانکاری مشغول جوشکاری بر روی پایه های حائل یک مخزن محتوی سیال پلیمر بود. محوطه اطراف مخزن از نظر قابلیت اشتعال بررسی و جهت انجام کار گرم تائید شده بود، ولی داخل مخزن آزمایش نشده بود. در اثر انفجاری که رخ داد یک نفر کشته، یک نفر دچار سوختگی درجه یک و تعدادی نیز مجروح شدند.

چندین علت از جمله مواد قابل اشتعال باقی مانده در سیال ( Slurry) ، عدم توجه به جریان سیال و نشت خط لوله در داخل مخزن باعث شد تا بخارات قابل اشتعال تجمع یافته و به علت جرقه ناشی از کار گرم حادثه صورت گیرد. (مرجع: مرکز بررسی حوادث شیمیایی آمریکا گزارش شماره ۲۰۱۱-۰۱-۱-NY) فعالیت هایی که بطور معمول انجام نمی شوند نیاز به اخذ مجوز کار دارند. این مجوزهای کار در حقیقت چک لیست هایی هستند که باید توسط یک نفر تکمیل و توسط فرد دیگری تائید شوند. اغلب مجوزهای کار شامل ورود به فضاهای محصور، انجام کار گرم، Lock out/Tag out و توقف یا راه اندازی تجهیزات می شود. برخی از شرکت ها مجوز کار را برای سایر فعالیت ها مانند جابجایی چراثقال ها، استفاده از ماشین های مکنده و یا از کار انداختن سیستم های ایمنی استفاده می کنند. حوادث مهم در صنایع شیمیایی معمولا در اثر این فعالیت ها و یا سایر فعالیت هایی رخ می دهند که نیاز به مجوز انجام کار دارند.

مجوزهای انجام کار در اصل یک چک لیست بوده و نشان می دهد که قبل از انجام کار، حین انجام کار و پس از انجام فعالیت کلیه خطرات بدرستی شناسایی و مدیریت شده اند.

قبل از انجام کار – کلیه شرایط و الزامات بایستی قبل از شروع کار بررسی و تائید شده باشند.

حین انجام کار – باید اطمینان حاصل گردد که کلیه فعالیت ها مطابق روال انجام شده و در این هنگام هیچ تغییری در آنها رخ ندهد (مانند نتایج درصد اکسیژن و یا میزان مواد قابل اشتعال)

بعد از انجام کار – دستگاه ها/فرآیندها و یا شرایط فیزیکی که در اثر انجام کار تغییر کرده است باید به روش مناسب به شکل اولیه بازگردانده شود.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=33979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.