کل 26536
2

کارکنان نقشی حیاتی در اجرای عملیات ایمن دارند

  • کد خبر : 64946
  • 24 بهمن 1401 - 13:51
کارکنان نقشی حیاتی در اجرای عملیات ایمن دارند

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

فوریه ۲۰۲۳

 

کارکنان نقشی حیاتی در اجرای عملیات ایمن دارند

ایمنی فرآیند - فوریه 2023

در شرکتی مطالعات ارزیابی خطر و ریسک در انبار بر روی یکی از مخازن مایعات قابل اشتعال در حال انجام بود. هنگام بررسی سیستم های ایمنی مخزن، از نقطۀ تنظیم (Setpoint) برای آلارم سطح ارتفاع مایع در موقعیت (High-High) سوال شد. مهندس فرآیند به آرامی پاسخ داد که این نقطه در شرایط ۹۹ درصد ارتفاع مخزن تنظیم شده بود. اگر این مطلب درست بود، در حین پر کردن مخزن،احتمالا قبل از اینکه آلارم High-High به اپراتور هشدار توقف جریان را دهد، مخزن سرریز می شود.تیمِ مجری مطالعات، این شرایط را به عنوان یک مشکل جدی تلقی کرده و ادامه مطالعات ارزیابی خطرِ فرآیند (PHA) را متوقف کردند.

تیم کوچکی از کارکنان تعمیر و نگهداشت، موقعیت تنظیم آلارم High-High را در چندین مخزن بررسی کردند و متوجه شدند که فعال شدن آلارم در این مخازن هم در شرایط ۹۹ درصد ارتفاع قرار دارند. بنابراین یک دستورالعمل موقتی تهیه کرده و به مورد اجرا گذاشتند تا پر کردن مایع در این مخازن تا زمانی که دستگاه های تنظیم ارتفاع با شرایط جدید نصب نشده است بصورت ایمن انجام گیرد.

تنها دلیلی که تاکنون در این واحد سرریز شدن مخازن تجربه نشده بود، حضور یکی از کارکنان بود که این فرآیند را پایش می کرد. فردی که حلال ها را در حجم بالا سفارش می داد، سطح حلال و میزان مصرف آن را به دقت کنترل می کرد و به گونه ای سفارش می داد تا تنها %۸۵ ارتفاع مخزن پر شود. این اقدام پیشگیرانه کاملا مبتنی بر عملکرد یک فرد بود، اما چگونگی و نحوه سفارش گذاری در هیچ دستورالعملی مستند نشده بود.

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “ کارکنان نقشی حیاتی در اجرای عملیات ایمن دارند ” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=64946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.