کل 26536
2

قاتل نامرئی همچنان قربانی می گیرد

  • کد خبر : 70759
  • 27 مرداد 1402 - 22:46
قاتل نامرئی همچنان قربانی می گیرد

توضیحات :

با فرا رسیدن فصل سرما شهروندان متناسب با امکانات و شرایط زندگی خود سعی می کنند کمتر در معرض سردی و سرمای هوا قرار گیرند و محل سکونت و یا کار خود را با استفاده از وسایل گرم کننده گرم می سازند. نفت و گاز و ذغال چوب مهمترین و عمده ترین سوخت هایی است که در نقاط مختلف کشور جهت گرمایش توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد هرچند که در برخی از مواقع نیز از وسایل گرماساز برقی استفاده می شود .

وسایل گرما زا که عمدتا از سوخت های فسیلی استفاده می کنند اگرچه گرمابخش محیط زندگی هستند لیکن عدم رعایت اصول و موازین ایمنی در کاربرد صحیح از آنها و همچنین بی احتیاطی خصوصا در روزهای اخیر باعث بروز تلفات جانی و نگران کننده ای شده است . فقط در طول هفته گذشته در یک حادثه ۶ تن از اعضای یک خانواده در اثر استنشاق گاز منواکسید کربن (co) جان خود را از دست داده اند .

بخاری نفتی و گازی ، آبگرمکن نفتی و گازی ، شومینه های گازی و یا هیزمی ، چراغ های خوراک پزی ، و بخاری های نفتی دستی و …. وسایل گرما زایی هستند که عمدتا مورد استفاده قرار می گیرند و در اثر سوختن ناقص مواد و گازها در این وسایل، گاز منواکسید کربن یا اکسید دو کربن ایجاد میشود که این گاز فوق العاده خطرناک ، سمی و کشنده است.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “قاتل نامرئی همچنان قربانی می گیرد” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.