کل 26842
8

شعار روز جهانی بهداشت محیط ۲۰۲۰ : بهداشت محیط ، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه‌گیر شدن بیماری‌ها

  • کد خبر : 33091
  • 05 مهر 1399 - 18:32
شعار روز جهانی بهداشت محیط ۲۰۲۰ : بهداشت محیط ، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه‌گیر شدن بیماری‌ها

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، مدیر مرکز HSE جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط در مبارزه با همه‌گیرشدن بیماری‌ها نقش کلیدی دارند، گفت: رشته بهداشت محیط در طیف وسیع تاثیر انسان بر روی محیط و تاثیر محیط بر روی انسان با مسائل و حوزه های متفاوتی روبرو است و همین گستردگی فعالیت، اهمیت آن را در سطح جامعه مشخص می‌کند.

دکتر داوود پیرانی به مناسبت روز جهانی «بهداشت محیط » (۵ مهر) با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: توسط فدراسیون بین‌المللی بهداشت محیط برای این روز هرسال شعاری در نظر گرفته می‌شود که امسال شعار«بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه‌گیر شدن بیماری‌ها » انتخاب‌شده است.

وی در ادامه با استناد به تعاریف موجود درباره بهداشت محیط گفت: بهداشت محیط به‌منزله‌ کنترل تمام عوامل محیطی است که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم و به شکل حاد یا مزمن، سلامت انسان را تهدید می‌کند، لذا بهداشت محیط، در سلامت جامعه نقش محوری ایفا می‌کند، امری فرا بخشی بوده و ابعاد بسیار گسترده‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

وی با اشاره به فعالیت‌های بهداشت محیط در مرکز HSE جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از زمان شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: برخی از خدمات این مرکز شامل ضدعفونی اماکن وادارات در اپیدمی کرونا، تهیه بسته‌های پایش بهداشت محیطی سازمانی و فردی، تهیه دستورالعمل‌ها و چک‌لیست‌های بهداشتی برای بیماران قرنطینه خانگی در کرونا و تهیه دوره‌های آموزشی موردنیاز دانشجویان و متخصصین این حوزه است.

پیرانی با اشاره به تهیه بسته جامع سیستم مدیریت HSE درجهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: یکی از حوزه‌های کلیدی این بسته، بهداشت محیط است که در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در تلاش هستیم آخرین دستاوردها و استانداردهای بهداشت محیطی را در این بسته جامع سیستم مدیریت HSE بگنجانیم.

مدیر مرکز HSE جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به اساتید و دانشجویان و نخبگان بهداشت محیط کشور اظهار کرد: مرکز HSE جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با اساتید و دانشجویان در حوزه‌های فناوری، پژوهشی و علمی این حوزه همکاری نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=33091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.