کل 26867
2

زلزله دورود لرستان را لرزاند/این زمین لرزه خساراتی نداشت

  • کد خبر : 39980
  • 09 بهمن 1399 - 12:05
زلزله دورود لرستان را لرزاند/این زمین لرزه خساراتی نداشت

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر امروز پنجشنبه شهرستان دورود در شرق لرستان را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۱۰ و ۵۴ دقیقه امروز پنجشنبه نهم بهمن ماه در عمق ۱٠ کیلومتری زمین رخ داده است.

براساس اعلام این مرکز، زمین لرزه در ۱۲ کیلومتری دورود، ۲۶ کیلومتری هندودر، مرکزی و ۲۸ کیلومتری چالان چولان لرستان گزارش شده و در موقعیت ۳۳.۵۵ درجه شمالی و  ۴۹.۱۸ درجه شرقی به وقوع پیوسته است.

تاکنون گزارشی از خسارت های این حادثه دریافت نشده است.

همچنین روز پنجم بهمن ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر  شهرستان ازنا در شرق لرستان را لرزاند.

زمین لرزه در دورود لرستان خساراتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: وقوع ۲ زمین لرزه در شهرستان دورود خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی نداشته است اما تمام نیروهای امدادی در حال آماده باش هستند.

مهدی پازوکی روز پنجشنبه اظهار داشت: باتوجه به وقوع ۲ زمین لرزه با شدت ۴.۴ و ۴.۱ ریشتر در دورود تمامی نیروهای امدادی این شهرستان و شهرستان های اطراف درحال آماده باش هستند.

وی افزود: در این راستا جلسه اضطراری مدیریت بحران راس ساعت ۱۲ در محل فرمانداری دورود برگزار می شود.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ساعت ۱۰ و ۵۴ دقیقه امروز پنجشنبه نهم بهمن ماه در عمق ۱٠ کیلومتری زمین رخ داده است.

براساس اعلام این مرکز، زمین لرزه در ۱۲ کیلومتری دورود، ۲۶ کیلومتری هندودر، مرکزی و ۲۸ کیلومتری چالان چولان لرستان گزارش شده و در موقعیت ۳۳.۵۵ درجه شمالی و  ۴۹.۱۸ درجه شرقی به وقوع پیوسته است.

همچنین روز پنجم بهمن ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر  شهرستان ازنا در شرق لرستان را لرزاند.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده درود لرستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده حوالی درود استان لرستان به منظور ارزیابی اولیه زلزله‌های بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

مهدی ولی پور روز پنجشنبه افزود: پس از کسب خبر وقوع دو زمین لرزه ۴.۱ . ۴.۴ ریشتری در مرز استان‌های لرستان و مرکزی حوالی دورود با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در  مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.

۲ زمین لرزه به بزرگی ۴.۱ و ۴.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۱۰ و ۵۴ دقیقه و ۴۱ ثانیه و  ۱۱ و ۱۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه امروز(پنجشنبه) مرز استان‌های لرستان و مرکزی حوالی دورود و حوالی درود در استان لرستان را لرزاند.

تا این لحظه هیچ‌گونه گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=39980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.