کل 26545
3

راهنمای مدیریت پسماند پزشکی در شرایط اضطراری

  • کد خبر : 66078
  • 13 فروردین 1402 - 15:06
راهنمای مدیریت پسماند پزشکی در شرایط اضطراری

توضیحات :

راهنمای مدیریت پسماند پزشکی در شرایط اضطراری

 

واحدهای ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی و درمانی درطی انجام فعالیت های مربوط به پیشگیری، مراقبت و درمان بیماران، پسماندها و مواد زایدی نیز تولید می نمایند. این دسته از مواد زاید به جهت دارا بودن عوامل خطرناک و بیماریزا به عنوان پسماندهای ویژه تلقی می گردد که نیازمند توجه خاص و مدیریت ویژه برای حفظ سلامت انسان و محیط زیست می باشد.

عدم توجه به مدیریت ایمن و مناسب این گروه از پسماندها می تواند پیامدهای بهداشتی برای انسان و همچنین اثرات قابل ملاحظه محیط زیستی به همراه داشته باشد. آگاهی از انواع پسماند تولیدی، کمیت و کیفیت آن و نیزآشنایی با قوانین و مقررات ملی در کنار توجه به روش های علمی و فناوری های به روز و پیشرفته جهان در این زمینه می تواند در بهبود مدیریت این پسماندها، تاثیر بسزایی داشته باشد.

شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان و تولید انبوهی از پسماندهای عفونی نیز نشان داد که مدیریت پسماندهای ویژه در شرایط همه گیری و طغیان بیماری ها و همچنین در شرایط اضطراری باید در برنامه های مدیریت پسماند واحدهای ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی و درمانی به خصوص بیمارستان ها گنجانده شده و پیش بینی های لازم در آن لحاظ گردد.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=66078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.