کل 26539
6

راهنمای فنی تامین آب آشامیدنی، بهسازی محیط و بهداشت فردی در شرایط اضطراری

  • کد خبر : 70584
  • 22 مرداد 1402 - 23:12
راهنمای فنی تامین آب آشامیدنی، بهسازی محیط و بهداشت فردی در شرایط اضطراری

توضیحات :

کشور ما همچون بسیاری از کشورهای دیگر دنیا در معرض انواع بلایای طبیعی چون زلزله و سیل قرار دارد و بلایای طبیعی همه ساله در کشور ما اتفاق میافتد و به دنبال آن شیرازه زندگی عادی گروهی از مردم بلا دیده از هم گسیخته میشود و محتاج کمک در زمینه های مختلف می گردند. از جمله مهمترین نیازهای مردم در شرایط اضطراری بعد از وقوع بلایای طبیعی نیاز به آب آشامیدنی سالم و بهسازی محیط است که در کنار رعایت بهداشت فردی میتواند از بروز و شیوع بیماریهای واگیر به نحو چشمگیری جلوگیری نماید.

بی تردید نظام بهداشتی کشور ما از کارشناسان، متخصصین و مدیران با تجربه ای برخوردار است که می توانند این شرایط را بخوبی مدیریت و به نحو شایسته ای به مردم بلادیده کمک کنند. وجود راهنمای فنی مناسب از جمله نیازهای تکنسین ها، کارشناسان و مدیران بهداشتی بویژه در مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این مجموعه راهنما تحت عنوان راهنمای فنی تأمین آب آشامیدنی سالم، بهسازی محیط و بهداشت فردی که از ۱۵ راهنمای مجزا (فصل) و مستقل تشکیل شده است به کارکنان بهداشتی کمک میکند به نحو موثری شرایط اضطراری بعد از وقوع بلایای طبیعی را مدیریت کنند.این راهنماها که هر یک در کمتر از ۱۶ صفحه تدوین شده است با نمودارها، جداول و اشکال واضح و روشن، مبتنی بر شواهد و تجارب کارشناسان زبده سازمان جهانی بهداشت و مرکز مهندسی آب و توسعه، تهیه شده است و علاوه بر یک مجموعه بصورت راهنماهای جداگانه نیز تهیه شده است تا کاربرد آن در شرایط اضطراری آسانتر باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “ راهنمای فنی تامین آب آشامیدنی، بهسازی محیط و بهداشت فردی در شرایط اضطراری” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.