کل 26544
3

راهنمای فنی تامین آب آشامیدنی، بهسازی محیط و بهداشت فردی در شرایط اضطراری – تصفیه آب آشامیدنی در نقطه مصرف در شرایط اضطراری

  • کد خبر : 70676
  • 25 مرداد 1402 - 23:05
راهنمای فنی تامین آب آشامیدنی، بهسازی محیط و بهداشت فردی در شرایط اضطراری – تصفیه آب آشامیدنی در نقطه مصرف در شرایط اضطراری

توضیحات :

به طور معمول تأمین آب آشامیدنی در هنگام و یا بعد از شرایط اضطراری نیازمند تصفیه می باشد تا آب را برای مصرف کننده سالم و قابل قبول سازد. تصفیه در نقطه مصرف نسبت به اجرای سیستم متمرکز عموما با سرعت بیشتری همراه است و هزینه ی کمتری دارد ولی مدیریت آن دشوارتر می باشد. تنها آبی که نیازمند تصفیه می باشد، آب مورد استفاده برای آشامیدن و تهیه غذا است؛ با این وجود برای هر نفر در روز مقدار ۵ لیتر آب مورد نیاز می باشد. نکات فنی ارائه شده در این فصل از راهنما به شرح بعضی از ساده ترین و رایج ترین گزینه های تصفیه ی مناسب در شرایط اضطراری می پردازد.

پیش تصفیه

فناوری های متنوعی به منظور تصفیه آب در نقطه ی مصرف وجود دارند. روش هایی که در ذیل شرح داده شده است باعث حذف آلودگی فیزیکی و میکروبی خواهند شد ولی این روش ها برای آلودگی شیمیایی کاربرد ندارند.

در حقیقت عملیات تصفیه آب قادر است، آب آشامیدنی سالم از منبع آب غیر سالم و یا از آبی که در نگهداری و حمل و نقل آلوده شده است، تولید نماید. بدین منظور با توجه به عواملی نظیر کیفیت منبع آب، میزان کدورت و یا تعداد ذرات معلق در آب، در دسترس بودن روش های متنوع و زنجیره تأمین، ترجیح مصرف کنندگان و هزینه، روش های متعددی وجود دارد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “تصفیه آب آشامیدنی در نقطه مصرف در شرایط اضطراری” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.