کل 26537
6

راهنمای شناسایی و ارزشیابی عوامل زیان آور شیمیایی در محیط کار (جلد ۳)

  • کد خبر : 5591
  • 14 دی 1395 - 0:00
راهنمای شناسایی و ارزشیابی عوامل زیان آور شیمیایی در محیط کار (جلد ۳)

توضیحات :

تغییر در شیوه زندگی، نیاز به محصولات جدید و استفاده از تکنولوژیهای نو سبب گردیده است که فهرست مواد شیمیایی مورد مصرف در صنعت روز به روز فزونی یابد.

علیرغم پیشرفتهای علمی بشر در مورد اثرات سوء مواد شیمیایی ، در بسیاری از موارد دانسته های بشر در مورد اثرات زیان آور مواد شیمیایی کم بوده و بعضا اطلاعاتی در دست نیست. از این رو لازم است نسبت به پایش مواجهه شاغلین و ثبت آنها اقدام نمود تا بتوان در مقاطع زمانی مختلف همزمان با پایش های بیولوژیکی، داده ها و اطلاعات جمع آوری شده را به کمک متخصصین اپیدمیولوژی شغلی مورد تحلیل و استنتاج قرار داد. این داده ها همچنین ما را در برقراری حدود مجاز شغلی در آینده یاری می نماید.

به منظور دستیابی به این هدف ، همسان سازی روش های سنجش توسط کارشناسان محترم بهداشت حرفه ای در سطح کشور یک ضرورت است تا بتوان با اطمینان نسبت به تحلیل نتایج سنجش و ارتباط آن با پایش های بیولوژیکی و اثرات زیان آور در شاغلین اقدام نمود. از این رو در این راهنما روشها ی نمونه برداری، آماده سازی و تجزیه نمونه های هوا برای تعداد قابل توجهی از ترکیبات شیمیایی ارائه شده است.

امید است در آینده نسبت به تکمیل این راهنما و ارائه روشهای سنجش برای سایر ترکیبات شیمیایی و نیز بازنگری این مجموعه اقدام گردد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

لطفا برای دانلود “راهنمای شناسایی و ارزشیابی عوامل زیان آور شیمیایی در محیط کار (جلد ۳)” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.