کل 26537
3

راهنمای بهداشت سلامت کودکان در اسباب بازی

  • کد خبر : 70580
  • 22 مرداد 1402 - 21:54
راهنمای بهداشت سلامت کودکان در اسباب بازی

توضیحات :

بنیادهای اساسی شخصیت و ر د جسمانی کودکان از دوران جنینی و نوزادی شکل گرفته و همگام با رشد کودک با انواع بازی ‎ها به ویژه بازی‌های جمعی، هوش عقلی، قوه تخیل و انضباط اجتماعی کودکان تکامل می‌یابد. با وجود آنکه اسباب‌بازی برای سرگرمی کودکان ساخته می‌شود، اما گاهی همین اسباب‌بازی می تواند دردسرساز باشد و به کودک آسیب بزند. این آسیب ‎ ها می‎ تواند از جنبه‎ های جسمی، روحی-روانی و شخصیتی مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال به کارگیری مواد شیمیایی خطرناک نظیر سرب، جیوه و نظایر آن در ساخت اسباب بازی‌ها، هر چند به میزان کم ممکن است آثار زیان‌باری بر سلامت جس می کودکان داشته باشد. در همین راستا روی بس ته‎ بندی اسباببازی ها هشدارهایی حاوی دستور العملهای ایمنی، بهداشتی و تذکراتی برای خطرات احتمالی درج شده است که باید به آن توجه شود.

لذا به ‏منظور ارتقاء سطح آگاهی احاد جامعه، مرکز سلامت محیط و کار با استفاده از تجارب و علم متخصصین و اساتید محترم اقدام به تهیه و تدوین یک راهنمای فنی تحت عنوان: «راهنمای بهداشتی سلامت کودکان در اسباب بازی» نموده است.

بدین‎وسیله از همه متخصصین، کارشناسان و صاحب نظران ارجمند دعوت می شود تا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود این مرکز را در برطرف نمودن نقاط ضعف احتمالی و کاربردی بودن آن براساس نیازهای جامعه یاری نمایند. ضمنا به‎ منظور دسترسی آسان کاربران، این راهنما بر روی تارگاه‌های وزارت بهداش ت، درمان و آموزش پزشکی(وبدا)، معاونت بهداشتی، پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز سلامت محیط و کار قرار خواهد گرفت. در انتها وظیفه خود می‎ دانم از زحمات کلیه دست اندرکاران تهیه و تدوین این راهنما صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “راهنمای بهداشت سلامت کودکان در اسباب بازی” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.