کل 26543
5

راهنمای بهداشت حرفه ای در شغل آرایشگری بانوان

  • کد خبر : 5604
  • 11 دی 1395 - 0:00
راهنمای بهداشت حرفه ای در شغل آرایشگری بانوان

توضیحات :

آرایشگران در اثر مواجه با عوامل زیان آور شغلی در معرض آسیب های جدی جسمانی قرار دارند. بطوریکه این عوامل زیان آور می‌توانند موجب بیماریهای ناشی از کار، غیبت از کار، ترک شغل به خصوص در سنین جوانی شوند. به عنوان مثال در کشور استرالیا هزینه آسیب ها در آرایشگاهها بیش از ۲.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۰۰ تخمین زده شده است.

راهنمای ایمنی و بهداشت برای آرایشگران این امکان را فراهم می سازد تا آرایشگران نسبت به ایمنی، بهداشت و چگونگی بهبود آن در سالنهای آرایش بیشتر آشنا شوند. راهنماها منطبق با یک روش سیستمیک جهت مدیریت ایمنی و بهداشت در آرایشگاهها می باشد. در آرایشگاهها همانند مشاغل دیگر مخاطرات بهداشتی و ایمنی که باعث بیماری و یا آسیب به افراد می شود وجود دارد. این مخاطرات می تواند ناشی از منابع مختلف ایجاد شود. بعضی اوقات این مخاطرات ممکن است به ظاهر کم اهمیت جلوه داده شوند، مثل لغزنده بودن کف سالن یا مواجه با مواد شیمیایی موجود در محصوالت آرایشی و یا شانه یا برسهایی که ضد عفونی نشده اند.

هدف از تدوین این دستورالعمل، ارائه یک راهنما برای شناسایی عوامل زیان آور شیمیایی، ارگونومیکی و بیولوژیکی برای آرایشگران بوده و همچنین تدوین راهکارهایی جهت اصلاح و بهبود شرایط محیط کار می باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

لطفا برای دانلود “راهنمای بهداشت حرفه ای در شغل آرایشگری بانوان” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.