کل 26536
4

راهنمای بهداشت آب و فاضلاب در شرایط اضطراری و بلایا

  • کد خبر : 5632
  • 04 دی 1395 - 0:00
راهنمای بهداشت آب و فاضلاب در شرایط اضطراری و بلایا

توضیحات :

جوامع متأثر از بلا اغلب فاقد آب وتجهیزات بهسازی هستند. آنها وحشت زده و مستعد ابتلا به بیماری می باشند. تخریب روش های آشنا وتغییر مکان به محیط های جدید منجر به نابودی رفتارهای بهداشتی موجود شده و افزایش خطر انتقال بیماری و اپیدمی در افراد را به همراه دارد.

این راهنما به اهمیت مدیریت آب و فاضلاب ، بیماری های مرتبط با آلودگی آب و دفع غیر بهداشتی مدفوع، الگوی کلی برنامه عملیاتی جهت تأمین آب در شرایط اضطراری، انتخاب و حفاظت منابع آب، گندزدایی آب و دفع صحیح مدفوع و فاضلاب ها اشاره دارد تا الگویی یکنواخت و ملی برای تأمین آب سالم و مدیریتفاضلاب ها در زمان بروز بلایا را ارائه نماید. بدیهی است در کشور پهناور ما ایران، مناطقی با گستره شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت وجود دارد. با توجه به تأثیر دما بر رشد میکروارگانیسم ها و گسترش بیماری ها، سرعت عمل مورد نیاز جهت مدیریت فاضلاب ها، دفع مدفوع و حفاظت کمی– کیفی منابع آب در مناطق با شرایط آب و هوایی سرد و گرم متفاوت خواهد بود که باید مورد توجه مسئولین و متولیان بهداشت و آب و فاضلاب قرار گیرد.

براساس قانون، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موظف به کنترل کیفی آب آشامیدنی از آبگیر تا محل مصرف می باشد که این وظیفه مهم در حیطه فعالیت های بهداشت محیط است. انجام صحیح این وظیفه مستلزم همکاری تنگاتنگ وزارت نیرو با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. هماهنگی های بین بخشی و مشارکتهای علمی و فنی کارشناسان بهداشت محیط، دانشگاه های علوم پزشکی با کارشناسان شرکت های سهامی آب منطقه ای، شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر و سایر ارگان های ذیربط یکی از عوامل مهم در تحقق این هدف قبل، حین و بعد از بالیای طبیعی و انسان ساز می باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “راهنمای بهداشت آب و فاضلاب در شرایط اضطراری و بلایا” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.