کل 26538
2

دستگاه همزن متوقف شد! حالا چی میشه؟؟

  • کد خبر : 73854
  • 12 آبان 1402 - 21:16
دستگاه همزن متوقف شد! حالا چی میشه؟؟

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

نوامبر ۲۰۲۳

 

دستگاه همزن متوقف شد! حالا چی میشه؟؟

BEACON SAFETY MASSAGE - ایمنی فرآیند - نوامبر 2023

این حادثه زمانی رخ داد که واکنش در مخزنِ فرآیندی تقریبا به اتمام رسیده بود. در حالی که اپراتور در نزدیکی راکتور نبود، ناگهان دستگاه همزن متوقف شد. دقایقی بعد، اپراتور شروع به خنک نمودن محتویات مخزن کرد، دستگاه همزن باید کار می کرد، ولی متوقف شده بود.

اپراتور جهت خنک سازی، حلالِ مایع را از بالای مخزن اضافه کرد. دمای محصول حدود ۴۳۰ درجه فارنهایت ( ۲۲۱ درجه سانتیگراد ) و دمای حلال تقریباً ۷۰ درجه فارنهایت ( ۲۱ درجه سانتیگراد ) بود. اپراتور متوجه شد که درجه حرارت کاهش نمی یابد، لذا از شیشه نصب شده روی دریچه آدم رو به داخل مخزن نگاه کرد و متوجه شده که همزن متوقف شده و کار نمی کند. با توجه به اینکه قرار بود همزن هنگام خنک سازی در سرویس باشد، مجددا همزن را روشن کرد.

مخلوط شدن لایه های متراکم رزین با حلال مایع باعث تبخیر شدن حلال و افزایش فشار داخلی مخزن گردید. در نتیجه آلارم افزایش فشارِ مخزن فعال شد. پس از چند ثانیه، رزین مایع به همراه حلال قابل اشتعال از دریچه آدم رو به بیرون ریخت و به سرعت بخار سفید رنگی محدوده اتاق را فرا گرفت. اپراتور سعی کرد تا همزن را خاموش کند، اما به دلیل دید ناکافی و پاشیده شدن رزین داغ، موفق به انجام این کار نشد. سپس از محل خارج شد. حدودآً ۲ دقیقه پس از شروع تخلیه مواد، ابر بخاری که تشکیل شده بود مشتعل و سپس انفجار رخ داد. یکی از کارکنان کشته و هشت نفر دیگر به دلیل جراحات وارده مشمول مراقبت های بودند. ساختمان رزین نیز بکلی تخریب شد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “دستگاه همزن متوقف شد! حالا چی میشه؟؟” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=73854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.