کل 26444
1
خلاصه اخبار امداد و نجات هلال احمر

خلاصه اخبار امداد و نجات هلال احمر ۲۸ فروردین

  • کد خبر : 79856
  • 29 فروردین 1403 - 12:15
خلاصه اخبار امداد و نجات هلال احمر ۲۸ فروردین

نجات جان ۵ نفر از محاصره سیلاب و طغیان رودخانه گز شهرستان سیریک

مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن ۵ از کارکنان اداره برق و سایت پرورش میگو در محاصره رودخانه گز شهرستان سیریک در ساعت ۱۳ امروز ۲۶ فروردین ماه بلافاصله تیم امداد و نجات این جمعیت به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: به دلیل طغیان رودخانه و بالا بودن آب منطقه هماهنگی لازم جهت تجهیز امدادگران به جت اسکی انجام شد و بدین وسیله افراد گرفتار در سیلاب به منطقه امن منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه این عملیات بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، خاطر نشان کرد:این با مشارکت ۶ نفر از عوامل امدادی شهرستان سیریک در ساعت ۱۵ با موفقیت به پایان رسید.

 

نجات جوان ۲۶ ساله از دیواره‌های آسمان خراش چشمه ابوالمهدی

محمد رفیعی، رئیس شعبه هلال احمر مرودشت گفت: در ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه، طی تماس تلفنی از  هلال احمر پاسارگاد، گزارشی مبنی بر گرفتار شدن فردی  در دیواره‌های چشمه  ابوالمهدی دریافت شد.

وی در ادامه بیان کرد: بلافاصله یک تیم تخصصی امداد نجات کوهستان تخت جمشید مرودشت  به همراهی تیم پشتیبان پاسارگاد به منطقه اعزام شدند.

رفیعی بیان کرد: نجاتگران بعد از  شناسایی دقیق محل جوان گرفتار شده و  یک ساعت پیمایش فنی دیواره  به فرد دست یابی پیدا کردند ،  که با ایجاد ۳ کارگاه فنی تخصصی ،وی را به پایین دیواره فرود و به  خانواده اش  تحویل دادند.

رئیس شعبه هلال احمر مرودشت توضیح داد: در این عملیات عوامل اورژانس، نیروی انتظامی،نیروهای محلی نیز حضور داشتند. این عملیات در ساعت ۰۱:۴۵ بامداد به پایان رسید.

 

نجات مرد ۵۶ ساله در کوه‌های آخ تنگ خسروشیرین آباده

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس گفت: ساعت ۱۸ و ۱۸ دقیقه روز گذشته، ۲۷ فروردین، با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر مبنی بر گم شدن فردی در کوهستان‌های آخ تنگ خسروشیرین در شهرستان آباده، ۲ تیم عملیاتی به همراه آمبولانس برای انجام عملیات جست‌وجو، در منطقه حاضر شدند.

وی ادامه داد: عملیات جست‌‌وجوی مرد ۵۲ ساله که برای چیدن گیاهان دارویی به کوه رفته بود، توسط تیم‌های کوهستان به صورت جداگانه و در ارتفاعات انجام شد. پس از ۴ ساعت جست‌وجو و ۲ ساعت کوهپیمایی، فرد گمشده پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر افزود: امدادگران وی را به کوهپیمایه انتقال دادند.

 

۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند/ امدادرسانی به بیش از ۴۰۰ حادثه‌دیده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: از امروز، ۲۸ فروردین و تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، ۷ استان (بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این مدت زمان، ۲۴ مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متاثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۲۴ تیم عملیاتی، شامل ۱۲۵ امدادگر، ۱۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در ۸ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهروندان در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند

 

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر به همکاری با هلال‌احمر ایران متعهد است

عصر امروز، خاویر کاستلانو معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌ سرخ و هلال‌احمر با راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر کشورمان به صورت برخط دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو که به صورت برخط و با حضور عطا دورانی رئیس دفتر فدراسیون در ایران، برگزار شد، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت، به تشریح برخی از اقدامات انجام شده توسط هلال‌احمر ایران در حوادث مختلف، پرداخت و افزود: هلال‌احمر ایران در ۲ سال گذشته در زلزله خوی و سیل سیستان و بلوچستان، خدمات فراوانی به حادثه دیدگان ارائه کرد اما برای رفع چالش‌های مرتبط با پدیده خشکسالی و همچنین کمک به متاثران از حوادث طبیعی در کشور به کمک و حمایت‌های بیشتری از سوی فدراسیون نیاز است.

گفتنی است، کاستلانو در این گفت‌وگو ضمن قدردانی و تمجید از فعالیت‌های ارزشمند جمعیت هلال‌احمر ایران در حوزه‌های مختلف، بر لزوم معرفی این خدمات به عنوان الگویی برای سایر جمعیت‌های ملی تاکید کرد.

وی همچنین با اعلام تعهد خود و همکارانش در سراسر دنیا برای همکاری هرچه بیشتر با جمعیت هلال احمر ایران با در نظر گرفتن چالش‌های کشورهای تحت تحریم، در خصوص رفع چالش‌های مرتبط، قول مساعد داد.
در پایان، طرفین ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌ها، بر لزوم معرفی توانمندی‌ها و امکانات جمعیت‌ هلال احمر ایران در سطح بین المللی تاکید کردند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=79856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.