کل 26536
1

جزئیات زلزله ۵.۴ ریشتری در آوج قزوین/ وارد شدن خسارت به برخی خانه‌های روستایی/مصدومیت یک نفر

  • کد خبر : 33957
  • 03 آبان 1399 - 22:13
جزئیات زلزله ۵.۴ ریشتری در آوج قزوین/ وارد شدن خسارت به برخی خانه‌های روستایی/مصدومیت یک نفر

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور جزئیات زلزله اخیر در استان قزوین را تشریح کرد.

اسماعیل نجار درباره جزئیات زلزله رخ داده در منطقه آوج اظهارکرد: این زلزله با بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۱۵:۰۴ ظهر امروز در منطقه آوج در استان قزوین رخ داد که بلافاصله درپی آن تیم‌های ارزیاب و امدادی به محل حادثه اعزام شده و بررسی های خود را آغاز کردند که گزارش اولیه آنان حاکی از وارد شدن خسارات به برخی از خانه‌های روستایی است.

نجار با بیان اینکه این حادثه تاکنون خسارت جانی اعم از آسیب دیدگی یا مرگ نداشته است، گفت: دو دقیقه قبل از این زلزله پیش لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در همین محدوده رخ داد که این موضوع موجب افزایش هوشیاری مردم شده بود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم نگرانی از زلزله نداشته باشند، گفت: همواره باید در برابر زلزله آماده بود و آمادگی داشت. در این مورد توصیه ما به ساکنان این مناطق این است که آمادگی خود را در برابر زلزله حفظ کنند. اما نگرانی جدی هم بابت آن نداشته باشند به ویژه آنکه وقوع چندین پس لرزه بعد از وقوع این زلزله نشان می‌دهد که زلزله اصلی همان زلزله ۵.۴ ریشتری بوده است.

به گفته وی، آمادگی تیم های امداد ونجات در مناطق متاثر از زلزله در استان های قزوین و همدان ادامه دارد.

خسارت جانی و مالی خاصی در رزن گزارش نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان رزن مطرح کرد: خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی و مالی خاصی در شهرستان رزن گزارش نشده است.

ابراهیم لشکری آزاد عصر شنبه ۳ آبان ماه پس از وقوع زمین لرزه در جلسه مدیریت بحران شهرستان رزن، با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی و مالی خاصی در شهرستان رزن گزارش نشده است.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

وی افزود: تمامی دستگاها خدمات رسان در آمادگی کامل هستند تا در صورت بروز حادثه ای وارد عمل شوند.

لشکری آزاد خاطرنشان کرد: محلی برای اسکان اضطراری و همچنین جداسازی محل مصدومان احتمالی زلزله از بیماران کرونایی پیش بینی شده است.

برقرای حدود ۲۰ تماس به علت اضطراب ناشی از زلزله با اورژانس همدان

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: همچنان موردی از مصدومیت و فوتی بعد از گذشت چندین ساعت گزارش نشده است.

عباس اولیاسمیع با بیان اینکه بعد از گذشت چندین ساعت از وقوع زلزله همچنان موردی از مصدومیت و فوت گزارش نشده است، اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله کمتر از ۲۰ تماس به علت اضطراب ناشی از حادثه با مرکز فوریت های پزشکی استان همدان برقرار شد.

وی افزود: یک خانم ۴۰ ساله در شهرستان رزن به علت تنش عصبی بعد از حادثه دچار تپش قلب شده بود که نیروهای عملیاتی شهرستان سریعا مراجعه کرده و اقدامات اولیه را انجام دادند سپس این خانم به بیمارستان منتقل شد.

اولیاسمیع با بیان اینکه مرکز فوریت های پزشکی و نیروهای اورژانس چه درحالت عادی و چه درصورت بروز حوادث به طور ۲۴ ساعته فعال و آماده خدمت رسانی هستند، خاطرنشان کرد: اکنون نیروهای عملیاتی اورژانس در پایگاه ها هستند و اگر موردی گزارش شود سریعا رسیدگی می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=33957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.