کل 26875
3

تکانه‌های زلزله در کوهرنگ/ آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده از زبان مسئولان

  • کد خبر : 48769
  • 26 آبان 1400 - 11:19
تکانه‌های زلزله در کوهرنگ/ آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده از زبان مسئولان

هوا رو به سردی است، دیگر در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ امکان اسکان زلزله‌زدگان در چادر وجود ندارد، باوجود آغاز عملیات بازسازی منازل تخریب شده در این شهرستان، اما با وقوع بارش‌ برف و باران امکان ادامه ساخت و ساز در این مناطق وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از  ایسنا ، زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۱۲ مهرماه به منازل مسکونی در ۲۲۳ روستا خسارت وارد کرد و طبق گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۸۰ واحد مسکونی باید تا قبل از آغاز بارش‌ها در این شهرستان بازسازی شود.

خانه‌های روستایی در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ که در زلزله اخیر نیز دچار خسارت شدند، مکان امنی برای سکونت ساکنان آن نیستند، وقوع یک زلزله با شدت بالای چهار ریشتر در این منطقه می‌تواند این منازل را به‌صورت کامل تخریب کند و جان ساکنان را به خطر بیندازد.

در بازسازی مناطق زلزله‌‍زده کوهرنگ با چند مشکل اساسی مواجه هستیم

خسروکیانی- مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ، اظهار کرد: خانوارهایی که امکان سکونت آن‌ها در چادر وجود نداشت به‌صورت موقت اسکان داده شده‌اند و تنها تعداد محدودی خانوار در چادرها سکونت دارند، خوشبختانه بارش‌های اخیر در شهرستان کوهرنگ مشکلی را در مناطق زلزله‌زده ایجاد نکرده است.

 

بیشتر بخوانید

خسارت یک میلیارد تومانی زلزله به بنای تاریخی گمرک کوهستک

مروری بر زلزله های ۴ سال اخیر کشور از کرمانشاه تا هرمزگان

توزیع بیش از ۱۶۰۰ چادر در میان زلزله‌زدگان جنوب کشور

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله‌زده  در شهرستان کوهرنگ در حال انجام است، گفت: در حال حاضر در بازسازی مناطق زلزله‌‍زده با چند مشکل اساسی مواجه هستیم، مشکل اول کمبود مصالح ساختمانی سنگی مانند شن و ماسه در این منطقه است، امکان حمل مصالح از منطقه نزدیک وجود ندارد و مرکز سنگ‌شکن موجود در منطقه نیز جوابگوی نیاز نیست.

کیانی افزود: حمل مصالح باتوجه به صعب‌العبور بودن و طولانی بودن مسیر نیز از دیگر مشکلات  در بازسازی مناطق زلزله‌زده است، در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌های ذیربط این مشکل را برطرف کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به شرایط جوی در شهرستان کوهرنگ و سردسیر بودن این منطقه، توضیح داد: این مسئله نیز ساخت و ساز و بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ را تحت تاثیر قرار داده و زمان عملیات اجرایی را کوتاه می‌کند، اگر بارش‌ها در منطقه آغاز شود امکان ادامه ساخت و ساز وجود نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ با اعتبارات بنیادمسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و خوشبختانه تسهیلات ستاد مدیریت بحران نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

امکان اسکان زلزله‌زدگان کوهرنگ در چادر وجود ندارد

مرتضی زمانپور- فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: باتوجه به برودت هوا امکان اسکان زلزله‌زدگان در چادر وجود ندارد، با هماهنگی صورت گرفته تعدادی از خانوارها در منازل استیجاری و تعدادی نیز بنا به خواسته خود در منازل اقوام ساکن شده‌اند.

وی بیان کرد: اعتبار لازم برای اجاره منزل برای اسکان موقت به زلزله‌زدگان در شهرستان کوهرنگ توسط بنیاد مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

زمانپور با تاکید بر اینکه بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ در حال انجام است، گفت: تا زمانیکه شرایط جوی اجازه دهد، عملیات ساخت و ساز انجام می‌شود، در حال حاضر بنیادمسکن انقلاب اسلامی از طریق اعتبارات داخلی کار بازسازی منازل تخریب شده از زلزله را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=48769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.