کل 26537
2

با اندیشه، فکر و اعتماد به جوان‌های این سرزمین توانستیم گام بزرگی در زمینه حذف پلاستیک برداریم

  • کد خبر : 80105
  • 09 اردیبهشت 1403 - 22:20
با اندیشه، فکر و اعتماد به جوان‌های این سرزمین توانستیم گام بزرگی در زمینه حذف پلاستیک برداریم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حضور پلاستیک در زندگی امروز، یکی از مهمترین دغدغه ها نه در سرزمین جمهوری اسلامی ایران و بلکه قالب کشورهای دنیاست، گفت: ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان برای ما قابل اعتماد و احترام است و سازمان حفاظت محیط زیست از آن ها حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست ؛ علی سلاجقه در حاشیه بازدید از طرح تولید سوخت جامد پلاستیک شرکت دانش بنیان بهین شیمی صنعت شایسته با اشاره به اینکه در قالب آیین نامه ای در دولت مردمی بحث حذف پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون در یک بازه زمانی ۵ ساله ابلاغ شد و باید این اتفاق در کشور بیفتد، افزود: ما از نظر تدوین شیوه‌نامه در کشور مشکل داشتیم تا بتوانیم گزینه زیست تخریب پذیر را جایگزین پلاستیک کنیم و خوشبختانه با تلاش همه اندیشمندان و دستگاه‌های مرتبط در کشور این اتفاق رقم خورد.

وی با بیان اینکه بحث حضور پلاستیک یکی از مهمترین دغدغه ها نه در سرزمین جمهوری اسلامی ایران و بلکه قالب کشورهای دنیاست، اظهار داشت: امروز با اندیشه، فکر و اعتماد به جوان‌های این سرزمین ما توانستیم یک گام بسیار بزرگی در زمینه حذف پلاستیک و معضل پلاستیک برداریم و این مجموعه دانش بنیان با اندیشه ای که دارد باعث تحول عظیمی در حوزه بازیافت پلاستیک خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پلاستیک از دید ما آلاینده جو و آلاینده منابع آب و خاک است و هم شکل نابسامانی به شهرهای ما داده است و از طرفی هم در بحث حیات وحش کشور وقتی نگاه می‌کنیم یکی از معضلاتی که غالباً حیات وحش را با مشکل مواجه کرده بلعیدن و خوردن همین پلاستیک‌هایی است که در طبیعت رها شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه این شرکت دانش بنیان و این جوان اندیشمند با ظرفیت‌های علمی امروز موفق شد که یک دستاورد بزرگ در تراز بین المللی ارائه کند، افزود: در این مجموعه ورودی پلاستیک به عنوان ماده اولیه وارد دستگاه های ویژه ای شده و طی فرآیندی به سوخت جامد پلاستیک تبدیل می شود و مهمترین ویژگی آن این است که نه بوی نامطبوعی دارد و نه دود غلیظی بابت سوخت پلاستیک ایجاد می کند و همچنین هیچ گونه آلایندگی در فرآیند تولید این مجموعه نداریم.

سلاجقه تصریح کرد: این سوخت جامد قابلیت استفاده از مقیاس‌های کوچک برای گرمایش یک اتاق تا مقیاس‌های بزرگ کارخانه‌های سیمان و صنایع بزرگ را دارد.

 

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این دستاورد را از جنبه محیط زیستی و اقتصادی بسیار بزرگ و عالی که در دنیا هم خریدار دارد عنوان کرد و گفت: این دستاورد حاصل اندیشه جوانانی است که به مملکت و زادگاه خود اعتقاد دارند و ما از این دستاورد با تمام ظرفیت حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه سوخت جامد تولیدی این مجموعه جایگزین مناسبی برای سوخت مازوت در نیروگاه‌های کشور است، اظهار داشت: این سوخت علاوه بر اینکه هیچ بو و آلایندگی ای ندارد، قابلیت اشتعال مناسبی داشته وهمچنین قابلیت انرژی زایی آن ۴ برابر سوخت مازوت است.

سلاجقه تاکید کرد: امیدوارم مسئولان از این دستاوردها استفاده کرده تا پلاستیک از چرخه مصرف حذف شده و شاهد زمینی پاک باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به اینکه فرزندان این سرزمین در همه زمینه‌ها اثبات کرده‌اند که با عزمی راسخ مرزهای دانش را طی کرده و از تمام معبرهای سخت عبور کرده اند و دارای ظرفیت های بالایی در تمامی حوزه ها هستند، افزود: این ظرفیت‌ها برای ما قابل اعتماد و احترام است و سازمان حفاظت محیط زیست تا جایی که ظرفیت‌های اعتباری و وظایف دستوری اجازه دهد از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می کند.

گفتنی است همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار “مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین”، بعد از ظهر امروز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بازدید از بخش های شرکت دانش بنیان بهین شیمی صنعت شایسته در حکیمیه تهران، از مرکز بازدید کنندگان حیات وحش حفاظت محیط زیست استان تهران در منطقه گلندوئک شمیرانات نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=80105

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.