کل 26915
0

با اجرای پروژه‌ نوین تصفیه فاضلاب ، فاضلاب‌ شهری از تهدید به فرصت تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 20380
  • 25 آبان 1395 - 19:45

رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از پروژه روش نوین تصفیه فاضلاب در اصفهان که به زودی توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح خواهد شد، بازدید کرد.

پروژه تصفیه فاضلاب شهری شاهین‌شهر از طرف صندوق ستاد توسعه زیست فناوری تامین اعتبار شده است و عملیات پشتیبانی آن توسط نیروگاه شهید منتظری انجام گرفته است.
با استفاده از این طرح فاضلاب شهری شاهین شهر با سیستم نوین تصفیه شده و مورد بازیابی و در نیروگاه شهید منتظری اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با انجام این طرح، دانش فنی این فرایند تصفیه پیشرفته نوین در ایران ایجاد شده و زمینه طراحی سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری بر اساس این فناوری نوین فراهم می‌شود.
در این روش تصفیه حذف مواد آلی، نیتروژن و فسفر بطور همزمان در یک تانک صورت می‌گیرد. با بکارگیری این روش فاضلابهای شهری از یک تهدید به یک فرصت تبدیل شده و
براحتی می‌توانند برای آبیاری و یا استفاده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

با استفاده از این روش نوین مساحت مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب حدود ۷۵ درصد کاهش یافته و باعث کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی هزینه احداث واحدهای تصفیه فاضلاب
می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، این پروژه بزودی توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح خواهد شد.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=20380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.